Vårdar sjukt barn

Det är inte lätt att vara ett litet förskolebarn inne på sitt första år som sådant. Ebba har nu återigen fått feber och orolig mamma som jag är, ringde jag till bvc i morse för att höra om det verkligen ska vara så här. Jag fick då till svar att om allmäntillståndet är okej ändå så kan de ha feber en eller ett par gånger per månad utan att det är något farligt med det. Nu när jag väl tänker efter vet jag ju att det var exakt på samma sätt när Emmy var i tvåårsåldern, men man glömmer så fort...

Min lilla sessa är i vanliga fall mycket mammig, men nu när hon har feber är hon extremt mammig. Det blir mycket bärande eller kramande i soffan och om jag så mycket som närmar mig datorn lägger hon sig på golvet och gråter "mamma inte spela dator nu". Hmm, jag undrar nog om hon inte förväxlar mig med sin pappa som brukar spela dator medan mamma gör viktiga saker när hon spenderar tid framför datorn... Därför ägnar jag mig i varje fall åt att se till att ge henne all den extra mammakärlek hon behöver och är tillbaka här på bloggen när hon blivit frisk.

För att förgylla detta inlägg kommer här en vacker naturbild från makens resa till Island tidigare i höst.



Ha en fortsatt bra vecka! KRAM

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Nilla

Krya på!

skriven
#2: Dahlarna

Åh stackars lilla Ebba som är sjuk igen! Hoppas att febern snabbt släpper!



Det är klart att du "bara" gör viktiga saker framför datorn! Typ FB... ;-)! Jag försöker verkligen att inte gör "jag ska bara" när barnen frågor om att göra något. Händelsen med grannflickan har verkligen fått mig att stanna upp & tänka efter....



Ta ahnd om dig & njut av alla gosiga kramar. Om några år vill de inte gosa lika mycket.... ;-)!



KRAMISAR!

skriven
#3: Mari

Jaha!! Då var det dax igen då för lite sjukdomar. Fast det är ju vanligt vid denna årstiden tyvärr barn som vuxen. Hoppas hon kryar på sej snabbt!!



Alla säger att Island är så fint och det verkar ju stämma.



Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :