Bland presenter och svin...

Som jag skrev i senaste inlägget hade vi besök av våra Tomtebogrannar i lördags och vi hade verkligen en jättetrevlig dag tillsammans. Barnen lekte och hade skoj hela eftermiddagen och kvällen, så allt kändes precis som förr. Synd bara att det nu skiljer elva mil mellan våra hem i stället för bara en trappa upp eller ner. De var så söta och hade med sig en kombinerad bröllops- och inflyttningspresent i form av en jättefin ljuslykta från Village. Den kan visst även användas som kruka, men jag tror att skenet av ljuset kommer att bli så fint att jag mest bara vill ha den så. När jag väl vågar ta bort den fina dekorationen och tända ljuset vill säga...





Något mindre kul är att jag varit på BVC med Ebba för att kolla hennes utslag. Tyvärr verkar det som om hon har fått svinkoppor, något som är helt ofarligt men vanligt och smittsamt hos barn i förskoleåldern. Därför är jag hemma och vabbar med henne nu, i väntan på att prickarna ska se bättre ut. Vi roar oss med bland annat film, lek med Pippihuset och låtsasfikastunder i hennes rum i väntan på "tillfrisknande". Egentligen är hon inte alls hängig i övrigt, så det gäller att vara alert och leksugen. Ha en fortsatt bra tisdag!

Kommentarer :

#1: Jannice

Ahhh... stackarn!!



Något som var roligare var att jag hittade din fina blogg hos room by sofie.



Nu ska jag kika vidare på din fina blogg.

KRAM Jannice

skriven
#2: Carina - inspirera

Jättefin present!

Jättetråkigt med svinkoppor...hoppas de går över snabbt!

Kramen.

skriven
#3: Ullis

Så det var svinkoppar hon fått? Mindre kul. Men som sagt ofarligt. Hoppas de försvinner snabbt. Förstår att ni har mysigt♥ där hemma.

Jättefin lykta du fått av era gamla grannar! :)



Puss och Kram!

skriven
#4: Jenny

Krya på lilltjejen, här blir det halvdag VAB imorgon för min del då febern fortfarande håller i sig. Fin present du fick! Kram Jenny

skriven
#5: Mari

Svinkoppor är ju inget kul hoppas ni får bort dem snabbt, sprider ju sej fort som fasen ibland.



Ha en bra dag!!

skriven
#6: Therése

Vilken jättefin ljuslykta, dom har alltid så mycket fint på Village!

Hoppas lilltösen snart slipper sina prickar, så hon får gå tillbaka till kompisarna på dagis igen ;-)

Kram Therése

skriven
#7: Pysseliten

Tack :) för alla fina komentarer :) Blir jätte glad

Svinkoppar kommer med i håg den tiden ;( skönt man har stora barn nu nu är det löss kammning som gäller i stället i våran skola usch ;( men än så länge har vi klara oss :)

skriven
#8: Petra

Fin present du fått ;-) Svinkoppar är inget kul, hade det också som liten....:( Kram

skriven
#9: Annas inspiration

Vilken fin lykta :-)



jag vet tyvärr inte vad blommorna heter.

hoppas allt är bra & att tjejen snart är frisk



trevlig helg

kramar Anna

skriven
#10: J O S E F I N E

Snygg ljuslykta!

skriven

Kommentera inlägget här :