Rött

Äntligen fredag! I dag har jag haft en alldeles underbar arbetsdag. Vi var nämnligen på teater i eftermiddags, hela högstadiet. Det var teatergruppen Ung utan pung som gav föreställningen Chilla eller tjalla och den var helt otroligt rolig, men även tänkvärd. Ett gott betyg till föreställningen är att den uppskattades både av oss lärare och eleverna. Något som också uppskattades var att skoldagen sedan slutade tidigare för de flesta och många av oss begav oss snabbt till stadens butiker och gallerior för att slippa undan regnet. Jag fick med mig kläder till Emmy hem, men även några små detaljer till köket. Efter att ha avnjutit fredagstacos och ett glas rött blev det mer piff med just rött och jag börjar vänja mig mer och mer med den färgen. Tur det, eftersom det lackar mot jul...


Av en disktrasa från Malin Westberg blev det en tavla.


Dessa ljuslyktor som jag köpte för flera år sedan har också fått komma fram igen.

Nu väntar fredagsmys med idol och sedan en lugn helg när vi till stor del bara planerar att ta dagen som den kommer. Jag önskar er alla en skön helg!

Kommentarer :

#1: Dahlarna

Har också sett några olika föreställningar med Ung utan pung.

Skönt att ha lite annorlunda skoldagar ibland.



Superfint med rött i köket!! Åh vad avis jag är på dig för det vita Koziol kakfatet... ;-)! Hoppas att ni får en riktigt mysig helg. Jag åker till Göteborg imorgon & hälsar på systrarna ett dygn, innan bloggträffen drar igång. Kramisar

skriven
#2: Jenny

Ung utan pung, de är så fantastiskt roliga! Jag har sett dem 2 ggr i Sthlm fast det är ganska många år sen nu så det är säkerligen inte samma uppsättning som spelar. Kul med nya små saker till hemmer :-) Trevlig helg! Kram Jenny

skriven
#3: pysseliten

visst är det så skönt att inte ha något inplanerat :)

Bara njuta av dagen som kommer HA EN SKÖN HELG

skriven
#4: Milla

Låter som en pjäs i bra fredagston. Snyggt med röda detaljer. Ha en skön helg! Kram Milla:D

skriven
#5: jenny

Vill också ha rött här hemma nu. Måste vara för att det snart är jul. Läckert med disktrasan som tavla.

kram

skriven
#6: Petra

snyggt :) mer och mer rött är det för det snart är jul eller :) kram

skriven
#7: fru Sätterlund

Jättefint med röd som accent i köket. Saknar det ibland. Min röda Bumling står på en hylla nu :(



Visst är det kul att kunna plocka fram och återanvända saker som har stått undangömt ett tag! Det blir inte lika dyrt att byta färg heller då ;)



Ha det gott,

Kram Therese

skriven
#8: Emma

Det är fint med rött:) Ha en bra dag, kramar emmsan

skriven
#9: Carina - inspirera

Har haft en underbar helg - hoppas din också har varit bra.

Rött är helt rätt!

Kul att rama in en disktrasa!

Kramen.

skriven
#10: Hanna

Rolig idé med disktrasan. Passar ju perfa!

skriven
#11: InneoUte-Malin

Skönt med helger när man kan ta dagen som den kommer. Jättefint med disktrasan som tavla!

skriven
#12: Sofie

Åh, du gav mig precis en sån bra idé! Köpte en disktrasa förra helgen med texten 'jul' och nu vet jag vad jag ska göra med den - sätta i en ram! Hoppas jag bara kommer ihåg det till julpyntningen :)



Kram, Sofie

skriven
#13: HUSnrNIO

Fin disktrasetavla!

skriven
#14: Lisa

Fanns inte "ung utan pung" redan på vår tid? Eller blandar jag ihop det kanske?

skriven

Kommentera inlägget här :