Nygammalt set

För ungefär fem år sedan hade jag en period med mycket rött och vitt i vårt förra kök. Då köpte jag bland annat en spagettiburk och ett set med salt- och pepparkar på Lagerhaus i Göteborg. I går kväll grävde jag lite i mina skåp för att se om jag kunde hitta några gamla detaljer att plocka fram då min längtan efter vitt och rött i kombination nu börjar bli större igen. Dessa hade jag helt glömt bort, men plockade glatt fram dem igen och ångrar nu starkt att jag inte köpte fler burkar som fanns i serien.



Vi gjorde en blixtvisit till IKEA i söndags och då köpte jag några vitröda saker som många av er säkert redan är bekanta med, men bilder kommer framöver ändå.

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Jemps

Tjusigt! Trevligt att ha fyndlådor på lager i hemmet! :-) Och fint blir det att komplettera med de nya burkarna från IKEA! Kram och buff!

skriven
#2: pysseliten

kul att plocka fram lite gammalt tur man inte slänger allt :)Dom var jätte fina

skriven
#3: Milla

Inte helt fel. Rött är en så´n färg som jag länge försökt truga in i mitt hus..men aldrig riktigt kunnat samsas med. Kanske räcker det med en "ilsken färg"(jag) i vårt hus.Snygga..nu blev jag sugen att leta efter de gamla "röda"...Kram Milla:)

skriven
#4: Annelie

Vad fint ni har det! Det blev kanon med de nya stolarna!

skriven
#5: Mari

Så läckra och jag som inte är i spar-tagen just nu kommer väl ångra att jag rensat hej vilt i skåpen just nu. Men det får jag ta då:-)

Fast så fina burkar hade jag givetvis inte sålt på loppisen utan snarare fått med mej hem om det funnits.



Ha en bra dag och kram!



skriven
#6: lotta

coola!! ibland behöäver saker stå långt in i ett skåp ett tag så man uppskattar dem igen när de plockas fram!

skriven
#7: Hanna

De där känner jag igen :) Fina!

skriven
#8: Jenny

Förstår att du tycker om det, det var ett mysigt set! Förargligt när du vill ha fler saker och det inte säljs längre :-( Hoppas du hittar nåt liknande! Kram Jenny

skriven
#9: InneoUte-Malin

Vitt och rött är så fräscht och kan göras i så många olika stilar. De här var jättesnygga!

skriven
#10: Dahlarna

Fint med vitt & rött i köket!!!! Kul när man kan plocka fram saker igen efter flera år! Ikea burkarna har jag tyvärr missat. Såååå fina! Hoppas att du får en bra torsdag. Bamsekramar

skriven
#11: Petra

ibland är det kul att hitta gamla saker som man lagt undan :) hoppas du får en toppen torsdag! kram

skriven
#12: Rebecka

Det är ju bra att kunna ta fram gamla saker som man fortfarande gillar =)Perfekt, dom var läckra!

Kram Rebecka

skriven
#13: Carina - inspirera

Supersnygga - och extra kul är det ju när man kan återanvända! Rött och vitt är väldans fräscht!

Kramen.

skriven
#14: Petra

om du vill fortsätta följa min blogg får du skicka mail till superstar[email protected] så skickar jag lösen till dig! kraam

skriven
#15: Petra

om du vill fortsätta följa min blogg får du skicka mail till superstar[email protected] så skickar jag lösen till dig! kraam

skriven
#16: HUSnrNIO

Kul med förändring. Det behövs så lite för att det ska kännas nytt och fräscht. Ha en bra dag.

skriven

Kommentera inlägget här :