Awsome :-)

Min kära och för tillfället höggravida vän Jenny har gett mig en awsome-award och jag blev såklart jätteglad. Vi två hade en storhetstid som innehöll det mesta under gymnasiet. De åren kommer jag att leva på resten av mitt liv... Tack allra käraste Jenny!



Med awarden följer en uppmaning att berätta tio saker om sig själv och precis som Jemps ska jag försöka berätta tio saker som kanske inte så många vet.

- Jag, som under hela mitt liv varit laglydigheten själv, kröp under en blöt natt i min ungdom in under stängslet till ett utomhusbad tillsammans med några vänner och tog mig ett nattdopp. Allt för att inte visa mig feg inför killen som senare skulle komma att bli min pojkvän.

- Tack vare en snäll låtsaspappa och på senare tid en snäll make har jag i hela mitt liv aldrig behövt klippa en endaste gräsmatta.

- Jag kuggade på min första uppkörning på grund av en misslyckad parkering. Bara någon dag senare blev jag kallad till körskolan där min körskollärare berättade att jag skulle få köra upp igen även om det inte gått två veckor som då var regeln att man skulle behöva vänta. Uppkörningskontrollanten hade tänkt på mig och haft dåligt samvete över att det var hans fel som tog mig till en parkering där alla platser var förhyrda och att jag då fick hjärnsläpp och inte visste var jag skulle ställa mig, vilket resulterade i min kuggning. Två dagar senare hade jag mitt körkort!

- Jag undviker att gå till tandläkaren, något som jag ständigt jobbar på att bli bättre på...

- Jag har ständigt dåligt samvete över att jag inte tar mig iväg för att träna.

- Jag är hypokondrisk emellanåt.

- När jag och Mathias flyttade ihop kallade han mig för Monica, eftersom han tyckte att jag hade precis samma tendenser när det gäller noggrannhet och regler som Vänner-karaktären.

- Sedan gymnasiets storhetstid har jag kvar vanan att ge var och varannan person smeknamn, något som kanske inte alltid uppskattas, om man nu inte gick i SP3S 98/99 vill säga...

- Jag gilllar att kolla på ishockey.

- Nu när jag snart ska fylla 29 är jag överlycklig över att vara ett decemberbarn, eftersom jag är lite nojig inför att fylla 30.

Ha ha, det blev många avslöjanden där... Nu ska jag ge awarden vidare och jag väljer dessa fina tjejer:

Dahlarna, som är en en oerhört varm och inspirerande bloggvän.

Min brevis Ulrika som jag lärde känna via en föräldrasida när vi båda väntade våra första barn för ungefär sex år sedan och som jag äntligen fick träffa irl i lördags. Hon är en av världens bästa!

Pyssliga Jakobs som kämpat på med flyttbestyr och nytt hus samtidigt som hon minst sagt haft känningar av sin nya graviditet.

Som alltid när det gäller utmärkelser finns det många som jag skulle kunna ge den till. KRAM till er alla som läser min blogg!

Kommentarer :

#1: Carina - inspirera

Kul att få läsa om dina upptåg!

Kramen.

skriven
#2: pysseliten

Ja fast man får flörta lite ibland ;)

Han håller ju just nu på med badrummet för fullt och jag sköter markservicen mat o.sv :)

Hoppas få det klart till jul .



skriven
#3: Jenny

Åh gulliga du, klart jag ska anta din utmaning :-) Ska fila på den här och publicerar den lite senare ikväll! Kram och ha en trevlig kväll!!

skriven
#4: Ullis

Du är världens bästa med Anna!!!!♥ Och stor KRAM till dig som gav mig en award!!!

skriven
#5: Jemps

Bra där - mycket intressant läsning för min del också! ;-) Och tack för dina fina ord! Kram å kram å kram!! :-) Ps. Nu har jag varit föräldraledig i en timma...

skriven
#6: Inspirera Mera

Vad roligt att läsa lite mer om dig!

Kram Sandra

skriven
#7: Carro

Intressanta uppgifter, även för en SP3S'are! (Undrar hur många år som måste passera innan man slutar kalla sig för det?! Bevisligen fler än 10...) Kul att hitta till Jennys blogg också. Kramen från mig!

skriven
#8: Dahlarna

Hej!

Nu har jag äntligen hunnit svara på denna utmaning! TACK snälla Anna för de finaorden :-)! KRAMAR!

skriven

Kommentera inlägget här :