Tisdagstankar

I eftermiddags byttes solsken till regn och sedan dess har det fortsatt i samma gråa stil. Som tur är hann jag förbi på Village en sväng i går och där blev det några nya kvistar till mitt tända och vända. De får, förutom mina busiga flickor, vara dagens ljus i tillvaron. Förra tisdagen fick jag nämnligen veta att jag är varslad 50 % och att jag alltså kanske bara får jobba halvtid från och med november. Med tanke på att jag pendlar 12 mil dagligen känns inte det som en bra ekonomisk ekvation, särskilt inte med tanke på att mina lektioner inte går att koncentrera till två-tre dagar heller. Förra året blev jag varslad på precis samma sätt, men då var jag mammaledig och tog det inte lika hårt. Den gången ordnade allt upp sig och jag hoppas verkligen att det gör det denna gång också, även om politikerna sagt att lärartätheten ska minskas kommande år.



Nu ska Martin Timell snart få visa vad han går för denna tisdag! KRAM PÅ ER

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Mirry

Spana in Dagens Fråga på vår söta blogg!



www.arntyochmirry.se

skriven
#2: Bokmalen

Vad tråkigt med jobbet!! Hoppas att det ordnar sig för er!!

Kramen, Maria

skriven
#3: InneoUte-Malin

Fina ljuspunkter i tillvaron. :-)



Förstår att det känns tufft att bli varslad... Håller tummarna för att det löser sig den här gången också.

skriven
#4: Therese

Usch då, det där lät inget vidare.

Hoppas verkligen det ordnar sig för dig!

Så tråkigt med alla besparingar och nedskärningar överallt =(



Tur att man kan pigga upp sig litegrann, med att köpa nåt fint till sig själv.

Fina kvistar du köpt =)

Den där "tända och vända" är så fin, har en jag med!



Ha det så bra!

skriven
#5: Dahlarna

Jag håller tummarna stenhårt, för att det kommer att lösa sig. Mycket kan hända på ett halvår... Du kanske blir rektor där istället eller har vunnit 43 miljoner på en lottorad & familjen gungar i varsin hängmatta i Västinden... Skämt å sido - mycket kan faktiskt hända på 6 månader! Ge inte upp än! Kanske kommer det upp en bättre lösningen än den som är idag till & med! TA HAND OM DIG VÄNNEN! KRAMAR!!!

skriven
#6: Mari

Attans vad trist, ge sej iväg 12 timmar för att jobba deltid, blääää!

Tur du fick tröstshoppa lite på Village då....



Kram och lycka till!!

skriven
#7: Annah

Vad trist detta med jobbet! Hoppas verkligen att det löser sig snart! Jag har så svårt att förstå att det ständigt ska sparas på barnen som är vår framtid. Utan en bra utbildning-ingen bra framtid.

Kram ANnah

skriven
#8: HUSnrNIO

Så tråkigt för dig. Hoppas det ordnar sog även den här gången. Fint det blev i vasen.

skriven
#9: CrimsonAnna

Trist att höra. Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig

skriven
#10: Lotta

usch va trakigt med varsel. haller tummarna att du klarar dig och att det löser sig gumman!!

kramkram

skriven
#11: fru Sätterlund

Vad tråkigt att höra om varslet... Hoppas verkligen att det ordnar sig! Det är sjukt att det ska sparas på barnen, det blir ju dyrare i längden... Får barnen inte bra hjälp från början så är det ju mycket större risk att hamna snett.



Håller tummarna!

KRam Therese

skriven
#12: Petra

usch vad trist med varsel! hoppas det löser sig för dig på bästa sätt. Lite skönt med regn faktiskt, det behövdes. Kram

skriven
#13: Pysselprinsessan

Äsch, vad tråkigt!! Jag håller alla tummar för att det löser sig!

Kramar

skriven
#14: Inspirera Mera

Jag ska hålla tummarna för dig, det kommer säkert att ordna sig!



Svar: Tack! Kram Sandra

skriven

Kommentera inlägget här :