Snart på resande fot...

Tidigt på tisdag morgon bär det av till Tyskland igen för min del. Denna gång är det inte någon romantisk resa med nyblivne maken, utan med elever från skolan. Vi ska bo hemma hos tyska familjer i staden Schweinfurt i Bayern där vi har en partnerskola. Som tur är är jag inte den enda läraren som åker, utan har min kollega, som råkar vara tysk, med mig. Det känns tryggt. Just nu är det packning och familjen som får all min uppmärksamhet, så därför tar jag en bloggpaus på drygt en vecka. Klockan 05:30 den 26 maj är jag framme på jobbet igen efter en lång natt på Y-bussen, så vi ses någon gång efter det. KRAM PÅ ER ALLA!

Kommentarer :

#1: Bokmalen

Å, så roligt!! Hoppas ni får en underbar resa!!!

Kramen, Maria

skriven
#2: Anonym

Hoppas att ni får en bra rea - och att barnen är snälla mot fröken! :-)

skriven
#3: Camilla

Hej tjolahopp!! Äntligen hittade jag tillbaka till din mysiga blogg :) Sitter knappt vid min andra dator och har inga favvolänkar på denna. Men tack vare gästboken på min gamla hemsida så hittade jag hit igen :D Läste lite längre ner och jobbet.. Tråkigt! Jag vet hur det känns och imorrn blir det min första arbetslösa dag på länge.. Känns lite tungt. Men med ett bra hopp så löser det sej nog :D Även för dej!! :D



Hoppas ni hade det bra i Tyskland.

skriven
#4: Anna, livet i en "skokartong"

Trevlig resa!!!! :)

skriven
#5: fru Sätterlund

Hoppas ni får en trevlig resa! Vad spännande för klassen :)

Sköt om dej,

Kram Therese

skriven
#6: Mari

Du får ha det så himla gott!!



Kram!!

skriven
#7: dahlarna

Hoppas att ni får en riktigt bra resa & att eleverna sköter sig ;-)! TA HAND OM DIG!! KRAMAR I MASSOR!!!

skriven
#8: Therese

Hoppas ni får det trevligt ;-)

Kram Therése

skriven
#9: pysseliten

kör lungt:)

skriven
#10: HUSnrNIO

Tack för kommentaren om tavlorna=) Hoppas det blir en lyckad resa.

skriven
#11: Petra

Trevlig resa Anna! Kram

skriven
#12: Hemlängtan

Ha en bra resa!

skriven
#13: Rebecka

Hoppas det bli trevligt!

Kram Rebecka

skriven
#14: Pysselprinsessan

Trevlig resa! Hoppas det inte bara blir "arbete", utan att du får ha det gott oxå (oj, jag kan snart inte skriva på svenska, allt vill klinga lite norskt! :)

Förresten! Vad bra det blev med rullgardinerna! Åh, Village.. I miss it alot! :)



Kramar

skriven
#15: Sofie/Syssla

Vad spännande! Önskar dig en trevlig resa! Kram, Sofie

skriven

Kommentera inlägget här :