Hallo aus Deutschland!

Just nu befinner jag mig i Schweinfurt hos en tysk lärare, där jag bott sedan i mandags kväll. Allt är bra och vädret är somrigt och väldigt varmt. Vi har hunnit besöka koncentrationslägret Buchenwald i Weimar, besökt grannstaden Würzburg och även hunnit shoppa en del. I kväll har vi varit pa en vinfest här i Schweinfurt, men eleverna är i tryggt förvar hos de tyska värdfamiljerna. I morgon ska vi aka till nöjesparken Geiselwind och da lär eleverna se till att fröken ocksa aker en och annan karusell. Oj vad krangligt det känns att skriva pa svenska när jag pratar tyska mest hela tiden...

Jag hoppas att allt är bra där hemma i Sverige ocksa! Vi hörs om nagra dagar. Tschüs!

Kommentarer :

#1: Jemps

Det låter som fröken har det bra och då är jag med nöjd! ;-) Kram kram!

skriven
#2: Therese

Låter härligt!

Verkar vara mycket intressant ni får vara med om där nere ;-)

Ha det så gott!

Kram Therése

Tschus! :-)

skriven
#3: dahlarna

Vad härligt att ni har det så bra! Hoppas att resten av resan också blir lyckad & att ni får kul på nöjesparken! KRAMISAR!!!

skriven
#4: Suss

Vad trevligt det låter med en tysk vinfest! Hoppas att ni får en fortsatt trevlig vistelse i tyskland.



skriven
#5: Lotta

oj, låter sehr intressant!! Schöne zeit!! Schmatz

skriven

Kommentera inlägget här :