Åh så typiskt!

Vårt sovrum är än så länge ett av de värsta rummen i huset. Fula gula tapeter, inte så kul sänggavel, inget på väggarna och halvtrasiga persienner. Vi har med andra ord inte gjort något åt det rummet sedan vi flyttade in i somras. I morse fick vi plötsligt ett infall och körde de femton milen vi har till närmsta IKEA och där skulle bland annat mörkläggande rullgardiner inhandlas för att åtminstone få bort de trasiga persiennerna. Nu i kväll var maken som vanligt snabb på att börja fixa med de platta paketen och när turen kom till tredje rullgardinen så var en liten del i ena fästet trasig. SÅ TYPISKT! Vad gör man? I morgon bitti när IKEAs servicetelefon öppnar hoppas jag att de har någon lösning på problemet. Är det någon som vet om de kan skicka smådelar som hör till deras diverse produkter? Jag hoppas verkligen det, för att bara ha två rullgardiner var inte något alternativ jag tänkt mig. Att köra de femton milen för att få tag i en ny känns inte heller som någon god idé.


Rullgardinerna heter Tupplur och kommer alltså från IKEA. Det gör också panellängden som egentligen inte ska sitta kvar där, men något slags ljusskydd kanske den kan tillföra i morgon bitti...

Övriga inköp får ni se senare! Kram och godnatt!

Uppdaterat: Nu på morgonen har jag ringt IKEA och de skickar en ny del till oss :-) Hoppas bara att hon verkligen förstod vilken del jag menade...

Kommentarer :

#1: dahlarna

Så typiskt! Självklart skickar de. Det har fattats skruvar & muttrar för mig några gånger & de har skickat varje gång. Du behöver inte betala porto - men du måste ha tillgång till kvittot & ett nummer på det.



Du kan alltså komma in på blogg.se & skriva. Det kan inte jag... :-( :-( KRAMAR!

skriven
#2: Bokmalen

Dom har jättebra service. Vi fick hemskickat helt nya blomlådor när dom var trasiga när vi kom hem. Svärmor fick hemskickat en front till en låda som spruckit. Detta utan kostnad för oss. Så jag är övertygad om att ni kommer få den delen hemskckad!!

Det blev ju jättebra med rullgardinerna!

Kramen, Maria

skriven
#3: Mia

Jag håller verkligen med de övriga om att de brukar ha bra service. Jag har mailat när det har fattats skruvar eller liknande och fått hem de bara nån dag senare. Aldrig behövt nåt nummer eller liknande men de kanske beror på vilken vara det gäller. Hoppas de löser sig :)

skriven
#4: Therése

Usch, så irriterande!

Har varit ute för desamma, men jag har å andra sidan Ikea typ 5 minuter bort!

Hoppas det ordnar sig.

Kram Therése

skriven
#5: Mari

Morrrr!! Förstår dej precis. Hoppas de kan skicka annars vore det katastrof. Kanske någon som bloggar ska byta ut sin rullis....om inte det skickar kan jag köpa en till dej om det finns och skicka omg.



Hör bara av dej så försöker vi lösa det.



Ha det så gott!!

skriven
#6: InneoUte-Malin

Usch, så trist! De bara MÅSTE ju kunna skicka en sån liten pryl.

skriven

Kommentera inlägget här :