Betygen är satta...

...och en sten har fallit från mitt bröst. Nu är det "bara" efterarbete så som åtgärdsprogram, revidering av åtgärdsprogram och en massa annat pappersjobb som ska göras. Lite separationsångest börjar jag också ha över att våra nior snart försvinner från oss. Jag har trivts jättebra med klassen som jag bara hann vara mentor för i en termin. Jag skulle lätt ha velat ha kvar dem ett läsår till, men nu ska de vidare i livet. Förhoppningsvis väntar nu en trevlig vecka tillsammans med diverse aktiviteter som är kvar innan sommarlovet kan börja.

Hemmet har fått stå tillbaka en hel del nu när det varit så fullt upp på jobbet, men lite småpiff har jag hunnit med.


Detta cultset fick jag i julklapp men det har fått stå i skåpet rätt länge. Med lite fejkgräs passade det ju perfekt på soffbordet nu när man inte behöver så många ljus för att lysa upp tillvaron.


Brickbordet har fått somriga detaljer.


De här härligt färgglada nallarna kunde jag bara inte lämna kvar i Tyskland. Flickorna har fått varsin, men när de inte används piggar de upp i gungfåtöljen eller soffan. Ett extra plus är att de är avtorkningsbara, så de klarar kladdiga små barnhänder bra :-)

Hoppas ni fått en bra start på första sommarmånaden och tack för att ni fortsatt titta in!

Kommentarer :

#1: Bokmalen

Vad fina piffsaker!! Å nallarna är ju supersöta! ;) Ja, det måste va blandade känslor när man måste "lämna" elever sådär...

Stor Kram, Maria

skriven
#2: fru Sätterlund

Jättefint med gräset i... Passade bra :) Vad skönt att det börjar lugna ner sig i skolan! Förstår att det känns tomt när man skiljs åt.

Kram Therese

skriven
#3: HUSnrNIO

Cultvasen är väldigt fin. Passade bra med gräset.

skriven
#4: Emma

Jättefina saker:) Skönt när stora saker blir klara, kan tänka mej att det är mycket jobb med betyg! Ha det bra, kramar emmsan

skriven
#5: Lotta

vad härligt med ett lååångt sommarlov gumman!!!!!!

skriven
#6: Lisa

Åh! Snart har du sommarlov. Tänk vad härligt att pyssla i hemmet och trädgården hela sommaren. Kram!!!

skriven
#7: Dahlarna

Åhh vad skönt att beygen är satta! Men som sagt det är ju en del kvar ockås. Det är fördelen med att "bara" vara kurator just nu. Då slipper man betygs- & åtgärdsprogramsvåndorna. Ja, såklart jag vi i elevstödet andra våndor - men inte samma stress.



Jag är mentor för en åk 2:a på gymnaseíet, så jag får behålla mina "juveler" ett år till. Nästa år när de tar studenten kommer jag dock ha upp över öronen mycket att göra. Men det är då det! Nu har jag ockås upp över öronen men det är helt självvalt. tänk att det är SÅÅÅÅ mycket att fixa & tänka på när man ska ha fest i en annan lokal än hemmet. Allt måste ju planeras i detalj! Halva köket är belamrat med packning till festen. Ska bli sååååå roligt! Tänk imorgon har vi varit gifta i 10 år!



Hoppas att du får en toppenskön helg! KRAMAR i massor!

skriven
#8: Therése

Lite tid till lite piff måste man ju ta sig ;-)

(Oj så konstig formulering det blev på den meningen, och du som är lärare också aj, aj) :-)



Gillade den cultvasen som var som ett hörne, har faktiskt inte sett den innan!

Ha det så gott!

Kram Therése

skriven
#9: Kristin

Hejsan! Är du sugen på en ny bloggdesign? Just nu har jag försäljning på fem stycken i min blogg, i olika stilar för både tjejer och killar. Bara 150 kronor. För att se dem samt få mer information, klicka på länkarna nedan!



http://liddie.blogg.se/2009/february/saljes-1.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-5.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/march/saljes-7.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/may/saljes-10.html#comment



http://liddie.blogg.se/2009/may/saljes-11.html#comment



Om du vill ha en design helt enligt dina önskemål kan du beställa en alldeles egen för 200 kronor! Läs i sådana fall mer om det genom att trycka på knappen där det står "bloggdesign" i min header. Ha en bra dag : )

skriven
#10: Mari

Det är allt bra att lite i gömmorna att plocka fram.

Våra brickbord är ju så fina....och kul att möblera med med lite pynt, jättefint.



Ha en bra kväll och kram!!

skriven

Kommentera inlägget här :