Tisdagar

Under de tre läsår som jag haft tillsvidaretjänst som lärare har det vilat en förbannelse över tisdagar. Jag har alltid fått ett schema med lektioner mest hela dagen och med bara korta pauser emellan, men i år är det värre än någonsin. Jag har till exempel bara 25 minuters lunch och därefter ett 90 minuters pass i svenska med min nia. Det mest uppstressande är att jag är så beroende av att allt flyter på bra (vilket det såklart inte alltid gör på en högstadieskola), för annars hinner jag knappt gå på toa under dagen. Detta var årets första tisdag, men jag känner redan att tisdagarna gärna kan strykas ur kalendern även denna termin. Det är väl ok?!

Bildlösa inlägg försöker jag oftast undvika och så även i dag. Denna bild visar storasysters fiffiga lösning i läshörnan för att slippa bli störd av sin lillasyster som gärna vill klättra upp och vara med i den spännande läsningen. Fåtöljen står ju vanligtvis vänd ut mot rummet...



Snart är denna tisdag över och för att den ska vara det ännu fortare tänker jag nu uppsöka sängen. Sov gott vänner!

Förresten, ett litet ps till mamma: inom sex arbetsdagar har du förhoppningsvis vårkatalogen från Cult design i din brevlåda ;-)

Bild: privat

Kommentarer :

#1: dahlarna

Men att du ska ha sådan otur med tisdagar.... Det är min bästa jobbdag! Då vet vi vem som vabbar i er familj om det blir en tisdag... ;-) Vad jobbigt det är när man känner så redan första veckan av terminen!! Går det inte att lösa på något sätt? Verkar ju orimligt! Kan du inte få hjälp av facket eller skyddsombudet? Får man ha lunch under 30 minuter? Klarar 9:or av sådana mastodontpass i svenska? Och dessutom den tröttaste tiden på dagen - direkt efter lunch...



Smart storasyster! Det gäller att hitta knepen för att slippa småsyskonen! Vi har en här med som försöker komma undan sin retsticka till lillebror!!!



Åh det där med Cult katalogen blev jag sugen på! Den vill jag med ha!



Ta hand om dig & kolla nu upp om det går att lösa dina tisdagar. Du måste ju känna att det känns bra att gå till jobbet även på tisdag mornar. Annars kommer du ha "ångest" varje måndagskväll...



BAMSEKRAMISAR!!!!

skriven
#2: Lena

Oj, det lät inte som någon vidare arbetsdag! Finns det inga regler som styr så att ni lärare får en dräglig arbetsdag?



Fin läshörna :D

skriven
#3: Mari

Tisdagar är ju förrutom ditt pressade schema veckan jobbigast dag, vet inte varför men så har det alltid varit för mej, men igår gick den fort.

Vad långt du har till jobbet, förstår att tiden inte räcker till att göra mycket annat.

Rast måste man väl ha iaf, minst 30 minuter om din arbetsdag är längre än 6 timmar men det finns väl undantag som med allt annat. Vi är undantagna från arbetsreglen med 11 timmars vila och det är inte kul ibland.



Ha en bättre ondsdag och kram!

skriven
#4: CrimsonAnna

Tisdagar var döjobbiga när jag gick på gymnasiet också-och det har tydligen inte blivit bättre ser jag. Hoppas de får pli på det.kram

skriven
#5: Lotta

usch, dina tisdagar låter inge roliga!!

hoppas det blir ändring!

kram

skriven
#6: Ulrika

Men gumman, vad himla tråkigt att höra att du får stressa dig igenom tisdagarna. De är ju den värsta dagen på veckan dessutom. Många styrkekramar till dig! Och Emmy är en riktigt smart tjej ;) Hihi.. Ha en fin vecka nu, 2 dagar kvar till helgen är här! Puss puss!

skriven
#7: isabels värld

Skönt att vara i fred från stojande småsyskon ibland =) Min Ella brukar gömma sig emellanåt från sin småbröder =) Stryk du tisdagen från almenackan och lägg till en extra lördag i stället! kram Pernilla

skriven
#8: Mikaela - hockeyfru

Frågestund! Gör mig glad och ställ en fråga :)

skriven
#9: fru Sätterlund

Vad tråkigt att tisdagar blir så stressigt. Har ni inget att säga till om. Vem fan jobbar en hel dag och bara har 25 min lunch?? Känner med dig.

Ha det gott,

Kram Therese

skriven
#10: Petra

Trevlig torsdag önskar jag dig! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :