Marimekkoservetter på lampskärm?

Ni som har småbarn kanske har sett barnprogrammet Philofix som går på Bolibompa. Det är en mycket pysslig tjej vid namn Philomene som lär de små många roliga pyssel och knep. I avsnittet som sändes tidigare i veckan använde hon sig av servetter som hon klistrade fast på olika saker med hjälp av tapetklister. Hon klädde bland annat om en tråkig skrivbok, träpall och en lampskärm. Vi har en svart lampskärm på köksbänken som inte släpper igenom något ljus och jag blev så sugen att prova på den. Jag har länge varit på jakt efter en ny lampskärm men inte hittat någon, så även om detta misslyckas gör det inte så mycket. Själva klistrandet blev färdigt alldeles nyss och nu står skärmen på tork i tvättstugan. Det ser ganska lovande ut hittills även om det blev en del veck. Jag pillrade inte loss det yttersta lagret där mönstret är, även om man egentligen skulle göra det, eftersom jag var rädd att den svarta skärmen då skulle synas igenom för mycket. När servetterna väl är fastklistrade stryks ännu ett tunt lager med tapetklister på dem. Det hade säkert inte blivit lika många veck om jag bara tagit ett lager av servetten, men detta är som sagt ett experiment...



Det färdiga resultatet får ni förhoppningsvis se i morgon!

Kommentarer :

#1: Monika

Va fiffigt! Det där måste man nog prova. Det är tur det finns barnprogram =)Ska bli spännande att höra hur det gick!

skriven
#2: Mallaco

hm, jaså Bolibompa funkar än=)

Måste börja se lite barnprogram märker jag. Där kan man få bra tips.

Lampskärmen ser ju superfin ut och dessutom ser den ut som det är en äkta ju=)



Kram

skriven
#3: dahlarna

Åh vad spännande! Om det funkar kommer jag definitivt att testa detta! Jag har så tråkiga lampor i fönstret i vårt vardagsrum!



Vad skönt att det var lite lugnare dessa två dagar! Hoppas att du känner energin som jag för över NU!!! :-) Jag skickar lite mer vid 10-tiden morgon, så att du klarar resten av dagen! ;-)



Min syster med familj kommer från Göteborg i helgen! Ska bli supermysigt. Det var länge sedan vi sågs, så nu verkligen längtar jag! Men morgondagen blir full av fixande & städande. Vill ju ha det extra fint när vi inte ses så ofta!



Ska ni göra något trevligt eller mysigt i helgen? Bara vila?! Känner att jag egentligen skulle behöva en riktigt lugn helg efter första riktiga intensiva arbetsveckan. Men det får bli nästa helg....



Ta hand om dig & ta emot energin nu... :-)

KRAMISAR!!!!

skriven
#4: Skönt Hemma

Mitt o 3-åringens favorit barnprogram, Philofix, fniss. Dottern gillar att pyssla precis som jag.

Lampskärmen blev jättefin!



Ha en trevlig kväll!

skriven
#5: Madde

Gud, vad du är pysslig vännen! Önskar att jag också var det! Ses imorgon! Kramar

skriven
#6: Petra

Spännande att se hur det kommer bli, men tror det blir kanon fint eftersom du är så pysslig utav dig. Skickade en kommentar tidigare om frågan vart du hade köpt dina fina saker med texten fredagsmys? Vill också ha sådant. Det är bara kul att kika in hos dig och kommentera :) Kram

skriven
#7: anna

Vilken fiffig idé! Ser ut att bli jättebra!

skriven
#8: Jenny

Hej tjejen! Vad roligt!! Innan jag ens hade börjat läsa ditt inlägg utan bara såg bilden på lampskärmen så tänkte jag: Åh, ett Philofix-pyssel!!! =)

Nova älskar också det programmet och när vinjetten ljuder brukar jag också hamna i soffan bredvid. =) Hoppas resultatet blir bra! För det var ju ett himla fiffig, enkelt och billigt sätt att förändra en lampskärm.

Kram Jenny

skriven
#9: Mari

Spännade, spännade......ska bli kul att se resultet.

Testa är ju det sättet man lär sej på



Kram och ha en goer dag

skriven
#10: Ulrika

Men gud vad smart! Den blev ju jättefin lampskärmen! Och lampskärmar är inte billiga, men det där fixade du gratis! :) Kanon! Jag har faktiskt aldrig sett programmet själv, men jag får nog ta och göra det tror jag.. Kram kram!

skriven
#11: lotta

spännande, vill se resultatet NU :-)

skriven
#12: Tjohalia

Vilket roligt pyssel!

Kram Sandra

skriven
#13: jenny

LÄCKERT!!! ser fram emot att se det färdiga resultatet:-)

Kram/jenny

skriven

Kommentera inlägget här :