Mammaledigheten slut

Nu kan jag i princip förklara min mammaledighet avslutad, för i morgon bitti klockan sex ringer väckaren och det är dags för mig att åka till jobbet igen. Jag har sett fram emot att börja om att jobba men så här sista kvällen innan allvaret känns det ganska ångestframkallande. Det är en massa tankar som surrar i mitt huvud; Hur ska vi få ihop vardagen med två tjejer som ska lämnas och hämtas (på två olika förskolor dessutom)? Kommer jag att hinna med allt hemarbete som arbetet som lärare faktiskt kräver? Kommer hemmet att bli helt försummat? Kommer jag och Mathias att ha tid över för varandra? Ja, många frågor har jag en kväll som denna och många av svaren kommer säkert att falla på plats helt av sig själva. Därför ska jag nu försöka njuta av denna sista helt lediga kväll, fast först ska jag visserligen leta fram en viktig anteckningsbok som jag tog från jobbet innan jag blev mammaledig och som bekant har vi hunnit med en flytt sedan dess...

Tur att jag har min nya kalender som förhoppningsvis kommer att bli ett stöd i tillvaron!



Jag önskar er alla som börjar om att jobba efter julledigheten en bra dag på jobbet i morgon! KRAM

Kommentarer :

#1: Jennie

Hej vännen!

Ville bara önska dig lycka till imorgon på din första arbetsdag.

Det kommer säkerligen att gå alldeles utmärkt!





Kram J

skriven
#2: fru Sätterlund

Lycka till imorgon på jobbet. Ja visst är det dubbla känslor att gå tillbaks till jobbet. Tiden rinner så snabbt iväg när man jobbar dagtid bägge två. Tycker inte man hinner med någonting nu för tiden... Kom ihåg att ta hand om varandra så kommer det bli jättebra :)

Kram

skriven
#3: Number nine on Melon Lane

Ja puh att dra igång igen efter mammaledigheten. Förra gången gick det ganska lätt för mig men som det känns nu kommer det inte att va lika smidigt den här gången. Vill hellre vara hemma... Ha en bra "förstadag" imorgon.

skriven
#4: Jemps

Detsamma till dig kompis! Det kommer gå jättebra för dig att börja jobba igen - helt övertygad är jag om det! :-) Kram!

skriven
#5: dahlarna

Hej på dig min vän!

Förstår precis hur du känner dig - been there! Självklart kommer det att gå bra, men det blir ju en hel del pusslande med att jobba & ha småbarn. Det är nu man borde vara pensionär... ;-) Dessutom har ju du, som jag, restid också. Det är skönt att bara få bvra sig själv just när man reser, men man känner också en viss stress...



Men nu när du har en så FIN kalender - kommer ju pusslandet & fixandet att gå som en dans :-)! Du & Mathias får TA ER TID! Tänk vad lyckligt lottad du är ändå, som har alla skolloven!! Snart är det sportlov & du får en hel vecka med dina underbara tjejer & Mathias (iallafall lite mer, även om inte han också har lov!).



LYCKA TILL IMORGON & ha det så jättebra med nya klassen (eller har ni som vi studiedag första dagen??)! Det kommer att gå KANON! KRAMISAR!!!

skriven
#6: Alexandra

Oj! JAg förstår dig. Ångest är bara förnamnet... Hjälp, snart är det min tur... Hoppas du får en bra start!!! Lycka till :)

skriven
#7: Alexandra

Sv: Ja visst är kombinationen pärlhalsband och collegetröja snygg!! :)

skriven
#8: Mari

Tror inte det blir några problem, man gör det oftast större än det är innan man fått in rutiner, men förstår din ångest preics. Var ensamstående med två småttingar och fick ihop det med arbete och skola, det får bli lite som det blir. Det man inte hinner, hinner man inte......Fast visst tar det ett tag att vänja sej.





Kram och lycka till med allt idag!!

skriven
#9: Annah

Det kommer att gå balldeles strålande för er, men det är klart att det tar en tid innan alla rutiner finns på plats. För det är rutinerna som hjälper en att få det att funka. Lycka till till er! Såg din fina almancka och eftersom jag heter lika vackert som du så kändes det som om lmanackan lika gärna kunde ha varit min. Gillar den verkligen! Vart har du hittat den?

Kram Annah

skriven
#10: Petra

Önskar dig också en riktigt trevlig dag på jobbet, jag börjar inte förrän 15.00 så jag har kunnat ha sovmorgon. =) Hoppas första dagen gick bra, Kram

skriven
#11: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Vilken fin kalender, den kommer garanterat hjälpa dig att hålla koll på allt. Jag förstår att det är mycket att fundera över, men är säker på att allt kommer lösa sig bra. Hoppas första dagen på jobbet kändes bra! Kramar

skriven
#12: isabels värld

Hoppas det gått bra i dag på första arbetsdagen!! En sådan kalender har jag också. Väldigt fin!! kram Pernilla

skriven
#13: jenny

Kan tänka mig att de är många frågor som surrar i huvet....men det är som du säger att det brukar oftast lösa sig tillslut:-)

Hoppas du fick en bra dag på nya jobbet.

KRAM/Jenny

skriven
#14: Lotta

hoppas första arbetsdagen gick bra gumman! de e en rejäl omställning att börja jobba efer mammaledighet.. hua!

god fortsättning! kraaaaaaaaaam

skriven

Kommentera inlägget här :