Dagiseffekten

Vår helg fick en oväntad och tråkig start i går kväll när Ebba plötsligt fick magsjuka. Eller, egentligen borde det inte ha varit så oväntat eftersom hon nyss börjat dagis... Ingen fler har insjuknat än så länge men som alltid när det går magsjuka i familjen går jag omkring och känner mig lite smådålig utan att veta om det verkligen är så eller bara inbillning. Helgen blir med andra ord mycket lugn och isolerad, så det är tur att det finns ett trevligt nät att surfa runt på emellanåt.

I går eftermiddag gjorde jag några snabba ärenden på stan efter jobbet och då fick jag också med mig en enkel och snygg vas från Åhléns. Den heter Singel och kostade endast 45 kr och passade perfekt bredvid ljuslyktorna på nya brickbordet. Vasen finns också i en lite lägre modell och den kostar 35 kr, så om du är ute efter till exempel flera vaser att ställa ihop är Åhléns ett hett tips!



Hoppas ni har en trevlig och frisk helg!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Karin/Rosa maränger

Kommer ihåg vårterminen förra året då vår minsta börjat på dagis. Har väl aldrig vabbat så mkt, var hemma med henne mest hela tiden. Nu under hösten och vintern har hon inte alls varit sjuk lika mkt tack och lov.



Vill oxå ha ett brickbord, jättefin!



Ha en bra kväll trots "sjukor"

skriven
#2: Jenny

Hej tjejen!

Precis som hemma hos er har vi magsjuka. Lillasyster kräktes på fm och på em somnade storasyster i soffan (det händer nästan aldrig). När hon vaknar mår hon illa och kräks hon med. Inte riktigt vad vi hoppats på denna helg. Dessutom verkar varmvattenberedaren ha lagt av. Vi får inget varmvatten. Den har väl 34 år på nacken så det var kanske väntat men inte just nu. Du kan tänka dig att vi känner oss smutsiga nu som inte kan duscha. Suck! Jag har i alla fall hunnit piffa i allrummet igår då beställningen från ellos och panduro anlänt. Ska försöka uppdatera på bloggen snart.

Krya på er!

Kram Jenny

skriven
#3: fru Sätterlund

Krya på er! Det är hemskt med magsjuka... Vi har redan haft en släng, hoppas att vi klarar oss nu.



Kram Therese

skriven
#4: Mari

Nu ska jag börja spara till ett brickbord, fast jag är usel på att spara.....så snyggt du fixat till det till en bra peng. Kom på att jag har presentkort på åhlens och en rabattkupong, så bra då......så gick det med det sparandet....



Typiskt när de precis börjar dagis, då blir det ofta en massa sjukdomar iaf i början. Magsjuka är inte kul......blir så mycket tvätt och dyl. Hoppas hon blir frisk snart och ni slipper eländet.



Blev jag ledig??? Nej då, sitter nu på jobbet, kom hit vid 16-tiden och slutar 16 imorgon, härligt dygn, fast jag får ju sova....fast det är si och så med det.



Kram och ha det så gott!!

skriven
#5: dahlarna

Usch så tråkigt att Ebba har åkt på magsjuka! Det är verkligen nackdelen efter föräldraledigheten med alla dagisbaciller.... Men det blir bättre... Hoppas innerligt att ni övriga i familjen slipper det!



Åh det där brickbordet vill jag också ha! Så fint det är! Är det en äkta tulpan som står så grann & fin i din nya fina vas?



Hoppas att ni hinner njuta av helgen lite, trots magsjukan! Tänker på er! KRAMISAR!!!

skriven
#6: Alexandra

Åh vad trist med kräksjuka... Hoppas ni andra slipper!!

skriven
#7: CrimsonAnna

Tack för tipset-här hemma har katterna löpt amok bland mina vaser.

skriven
#8: Liw

Lampan i köket har jag själv knåpat ihop, jag e försnål för att betala flera tusen för en lampa, tröttnar fort dessutom..



kram Liw

skriven
#9: Petra

Usch vad trist med magsjuka. Hoppas du klarar dig undan det. Nu blir det snart ett dygns jobb för min del. Kram

skriven
#10: Ulrika

Supersnyggt! :)

Jag gillar Åhlens! :)



Kram och puss!

skriven
#11: Lina

vilket fint, svart brickbord! Var har du fått tag på det?
Mvh
Lina

Svar: Tack! Brickbordet köpte jag på Village för flera år sedan.
Anna

skriven

Kommentera inlägget här :