Mattan är utrullad

När det går magsjuka i vår familj brukar alla mattor raskt rullas ihop för att undvika att behöva ställa till med ännu mer tvätt. I kväll vågade vi rulla ut köksmattan igen och då provade jag att vända på den så att den ljusa sidan kom upp. Nu har jag lite svårt att bestämma vilken sida jag vill ha uppåt. Visserligen är det mycket lätt att variera sig, men det vore ändå kul att höra vad ni tycker!


Svart med vita cirklar har vi haft uppåt hittills.


Så här ser motsatt kombination ut. Vilken sida passar bäst tycker ni???

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: fru Sätterlund

Tycker båda sidor passar bra men jag lutar nog åt den ljusa :) Det går ju mot vår och ljusare tider! Vad skönt att ni börjar bli friska igen :)

Kram Therese

skriven
#2: fru Sätterlund

Båda sidorna är fina men jag lutar åt den ljusa sidan :) Vi går ju mot vår och ljusare tider så då passar det bra med ljust tycker jag :) Vad skönt att ni börjar bli friska!

Kram Therese

skriven
#3: Alexandra

SVar: Tack, första dagen var helt okej. Tiden lär väl gå hur fort som helst. Snart har jag också jobbat fyra veckor...Oj vad svårt med mattan... men jag tycker nog svart uppåt :)

skriven
#4: Skönt Hemma

Jättefina båda sätten, men tycker nog den ljusa eftersom det bryter av mot det mörka golvet.



Ha en bra kväll!

skriven
#5: Petra

Tack!!! Jag skulle nog vilja ha den på den mörka sidan, jag säger tvärtom än alla andra ser jag. Äsch du får ha det som du känner passar bäst, det är lika fint ändå hemma hos dig! Kram

skriven
#6: Mari

Gillar den mörka sidan bäst men tycker den andra är helt OK oxå, kan var kul iofs med lite ljusare nu så behåll den och känn av......så brukar jag göra.



Skönt att barnen är på bättringsväg!



Kram på dej!!

skriven
#7: Rebecka

Vilken snygg matta, har inte sett den innan. Jag skulle nog välja den mörka sidan uppåt =)

Kram Rebecka

skriven
#8: CrimsonAnna

Jättesvårt-den mörka är mer harmonisk, men den ljusa är också cool och ljusar upp lite. Tycker du ska variera efter känsla:) Väldigt fiffig matta.

skriven
#9: Dahlarna

Vilken FIN matta! Var har du köpt den? För visst är det en plastmatta? Jag är ute efter en sådan, men tycker att Pappelina är lite dyra. Vi ska ha vår i tvättstugan.



Båda sidorna var ju fina, men just nu när man längtar efter vår & ljuset, så föredrar jag nog den ljusa sida upp. Kul att han en massa som man kan variera sig med!



Hoppas att ni får hålla er friska nu. Idag är det min sista arbetsdag innan helgen! SÅÅÅ SKÖNT! Imorgon ska jag åka & kolla upp färger till barnens rum.



Ta hand om dig & familjen!

KRAMAR!!!

skriven
#10: Syrran

Jag tycker nog den mörka sidan uppåt. Vad bra att de börjar bli friska, då kanske man vågar sig in på söndag ändå då vi passerar! Förresten, fick du mitt sms?? Kram

skriven
#11: Carola

Jag gillar den mörka sidan efter som jag har så själv:)Ha en trevlig helg:)

skriven
#12: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Eran matta är jättefin på båda sidorna. Min första tanke var helt klart den svarta. Men sen tänkte och tittade jag lite till och då kände jag att nu när jag längtar efter våren, så hade jag nog valt den vita upp. Härligt med lite ljusare. Men vilken du än väljer så kommer det bli fint! Kram kram

skriven
#13: J

HEJ! Jag håller nog på den svarta, tycker det blev "rörigare" med den ljusa sidan uppåt.

Hoppas ni får vara krya nu!

skriven
#14: jenny

jag gillar nog den svarta med vita prickar bäst.



Kul att höra att ni är på bättringsvägen:-)

Kram/jenny

skriven
#15: Lisa

Jättesnygg matta! Jag skulle så gärna vilja ha en köksmatta ja m! Snyggt vilket som du har uppe, fast jag är nog mer för den svarta med vita prickar.. kanske lite mer praktiskt också, då syns inte oboy eller spilld kaffe lika bra :P Hoppas att ni kryar på er fort nu! KRAM

skriven
#16: Änglahår

Jätte fin blogg du har! Hittade dig då jag letar inspiration till vår hall o vardagsrum. Blev jätte förtjust i er hall. Kanon fin med ganska enkla medel!

Länkar till dig från min sida ;-)



/Änglahår

skriven
#17: Annah

Jag gillar den mörka sidan bäst!

Ha en trevlig helg!

Kram Annah

skriven
#18: Jenny / Pyssliga Jakobs

"Sunny side up", dvs den ljusa gjorde sog bättre i kontrast till golvet tyckte jag :-) Hoppas ni är heöt friska snart! Kram Jenny

skriven
#19: Linda P

Svårt att säga, båda är snygga. Det är väl toppen att kunna variera sig lite. Jag gör samma sak med mina vändbara mattor. De är gråa och vita.



KRAM

skriven
#20: Linda P

Svårt att säga, båda är snygga. Det är väl toppen att kunna variera sig lite. Jag gör samma sak med mina vändbara mattor. De är gråa och vita.



KRAM

skriven
#21: Malin

Efter att ha läst igenom alla andras kommentarer gissar jag att du inte känner dig speciellt mycket klokare. Jag gillar den mörka sidan så det hade jag nog haft ett tag till. Sen skulle jag nog ha vänt på den när vi närmar oss sommartid.

skriven
#22: Inspirera Mera

Jag lutar mot den svarta sidan, men det var snyggt med den ljusa sidan. Vad härligt med en matta som man kan variera med. Kram Sandra

skriven
#23: Dahlarna

Hej hej! Hoppas att du också mår bättre nu! Du har blivit utmanad på min blogg! :-) KRAMAR I MASSOR!

skriven
#24: Annelie

Jag är ju sjukt svag för mörka saker och måste därför välja den mörkare sidan av mattan...

Men båda sidorna var fina hos er

Kram

skriven
#25: Lisa

Hej Anna! Inne o kikar på din blogg igen. Jag tycker att det var bäst med den ljusa sidan eftersom den bryter av lite. Dessutom signalerar den hopp om en ljusare tid. Kram Lisa

skriven
#26: Anna

Hej namne!

Fin blogg! Vart har du köpt mattan? Jag har en svart Pappelina matta med vita stora prickar i köket, skulle gärna ha denna också i annat rum.

Hoppas du har möjlighet att svara till min e-mail eller här som en kommentar.

Tack på förhand / Anna

skriven
#27: Evelina

oj vilket fint kök! Mattan på översta bilden passade bäst tycker jag:)

skriven

Kommentera inlägget här :