Skolstart

Tio i åtta i morse anlände jag till min nya skola med pärmar och material i högsta hugg. Jag blev genast meddelad att jag skulle vara på ett informationsmöte om en elev tio minuter senare och sedan dess har en intensiv dag flugit förbi. Jag har hunnit träffa klassen jag ska vara handledare för, fixat fram och tillbaka med schemat där minutrarna hoppat fram och tillbaka mellan mina och elevernas scheman, planerat och inte minst löneförhandlat.

Min käre man åker till Island i morgon med jobbet. Som tur är kommer min mamma hit för att underlätta vardagen för mig och flickorna, så vi kommer nog att få en riktigt bra vecka ändå.

Nu ska jag leta fram en bok och gå till ett mycket efterlängtat ställe...



Sov gott!

Bild: privat


Kommentarer :

#1: Madde

Hej vännen! Låter intensivt...förstår att sängen lockar...vilken snäll mamma du har som kommer och hjälper dig! Kramar

skriven
#2: Jenny

Skönt att du överlevde din första dag :-) Det är jättefint med er nya tapet i sovrummet - sov gott! Kram Jenny

skriven
#3: fru Sätterlund

Vad spännande med nytt jobb :) Önskar dej lycka till! Skönt att slippa åka så långt varje dag!

Lycka till nu!

Kram Therese

skriven
#4: Inspirera Mera

Vad spännande ditt jobb verkar. Hoppas du kommer att trivas jättebra där.



Svar: Ja, det är så roligt att kika på hus. Det går inte en dag utan att jag längtar tills vi bygger/köper hus. Kram Sandra

skriven
#5: Annas inspiration

Oj då full rulle, skönt att första dagen är över.



Ni ser ut att ha det jättefint i sovrummet!

ha en fin tisdag!



Kramar Anna

skriven
#6: FURNISH.etc

Åh, en till som just nu påbörjar ett nytt jobb! Kul! Samtidigt som man blir väldigt trött, det är mycket att lära och ta in - men samtidigt så kul! Hoppas det går för dig!



P.s. älskar ert sovrum!

skriven
#7: HUSnrNIO

Skönt att ha först adagen avverkad. Så fint ni har det i sovrummet. Förstår att sängen lockar...

skriven
#8: Petra

Grattis till nya jobbet! Skönt att ha lite sällskap när mannen är borta.. kram

skriven
#9: Inspirera Mera

Svar: Svar: Tack så mycket! Vad roligt att du tycker det är en bra idé.

Kram Sandra

skriven
#10: dahlarna

OJ vilken intensiv första dag! Men du verkar ha klarat den bra :-)! Hoppas att du fick en riktigt bra lön - det brukar ju tyvärr lysa med sin frånvaro i skolans värld annars....Bra lön alltså! Har du några heladagar ledigt nu när du jobbar 50% eller jobbar du lite varje dag?



Skönt med mamma-besök för att underlätta i vardagen. Spännande att få åka till Island (jag var där 1986 - så det var lääänge sedan nu!) med jobbet. Det händer ju inte lärare speceillt ofta det heller... Har tydligen valt fel jobb känner jag nu.... ;-)



Hoppas att resten av veckan blir kalasbra! KRAMAR!

skriven
#11: sofie

Du har haft fullt upp hör jag :) Vilken läcker tapet! Gjorde sig riktigt bra där. Kram, Sofie

skriven

Kommentera inlägget här :