Första veckan

Jag har nu hunnit jobba på min nya skola en hel vecka och även om det varit långa och intensiva dagar känner jag redan att jag trivs jättebra. Mina nya elever är många och jag blandar fortfarande ihop namn, men det ger sig förhoppningsvis med tiden. Helt enkelt är det inte att komma in som ny lärare på en skola, särskilt när det gäller niorna. "Men vad då, varför har vår förra lärare slutat?!" har jag fått höra av ett par stycken, men jag hoppas och tror att de kommer att stå ut med mig också. De flesta är däremot väldigt rara och mina nya kollegor är verkligen ett stort stöd i min nya tillvaro. Alla nya rutiner som ska in i mitt huvud har de överseende med och de har tålmodigt stått ut med allt från att jag glömt ställa upp stolar i klassrum till att arbetslagets fikarum inte blev städat på just min städdag.

Ett annat stort stöd denna vecka har varit min underbara mamma som varit hos oss medan Mathias varit bortrest. Hon har städat, tvättat, lagat mat och skämt bort mig på alla tänkbara sätt. Ibland är det allt bra skönt att få känna sig som när jag var yngre och lämna över lite mer ansvar till mamma igen ;-)

Nu är däremot en efterlängtad Mathias tillbaka här hemma och mamma har åkt hem. I helgen är det Barnens Dag i vår stad, så vi har hunnit med ett besök på tivoliområdet och där blev det både karusellåkning och en del onyttig förtäring...

Innan jag avslutar för i kväll tänkte jag dela med mig av ett budgettips. På Åhléns säljer de just nu jättefina ljuskoppar för endast 10 kr styck och eftersom hösten börjar kännas allt mer oundviklig köpte jag med mig fem stycken för att kunna mysa till det ordentligt. Inte för att jag inte har några ljuskoppar... men sådana kan man nästan inte få för många av va?





Ljuskopparna finns i många olika färger, men alla som känner mig blir nog inte förvånade över vilken färg som var det självklara valet för mig. Tillsammans med Måns Zelmerlöv som programledare för Sommarkrysset fixar nog dessa ljus lördagens mysstämning. Ha en skön kväll!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: Junitjej

Jag vill att du deltar i min tävling här: http://junitjejen.se/vinn-anglabandet/

Du kan vinna ett fint silverarmband. LYCKA TILL!

skriven
#2: Lovisa winther är mitt namn! :D

va fin blogg du har :D

skriven
#3: Jack

snygg blogg ju ;)

händer idag?



_____



Jag har frågestund på bloggen. Fråga VAD du vill till en kille! :D

skriven
#4: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära! ♥

skriven
#5: Karin/Rosa maränger

Tack för tipset. Ska kolla in "mitt" Åhlens om de har de där. Blir nog vita för min del också i så fall. Fina och användbara.

skriven
#6: Emma

Vilka söta ljuskoppar, kan man aldrig få för många av:) Passade fint med de gröna underläggen, snyggt!!! Ha det bra, kramar emmsan

skriven
#7: Mari

Härligt att du verkar trivs på din nya skola och gott att mamma kan hjälpa till med lite markservice det är ju aldrig fel. Man blir ju lite "yr" när man börjar nytt jobb;-)



Ljusstakar och ljuskoppar och allt vad det nu heter kan man aldrig få för många av.

Själv har jag 6 "nya" på G.



Ha en bra och kramen!

skriven
#8: Dahlarna

Ja, att börja på ett nytt jobb med alla nya namn - både på elever & kollegor - samt alla nya rutiner är inte helt lätt. Men du kommer snart in i det :-)! Härligt att du redan känner att du trivs!



Vad underbart skön att få ha din mamma hos dig denna vecka. Inte helt lätt att orka med både nytt jobb, hem & barn utan mannen. Dessutom att få hjälp med tråksysslor är ju guld värt. Klart du måste få bli bortskämd med det :-)!



MYSIGT med tända ljus! Fina ljuskoppar du har köpt. Missade sommarkrysset igår, då vi var på spontan kräftskiva. Min favvo - Martin Stenmarck var ju med...



Hoppas att du får en skön söndag! KRAMAR!

skriven
#9: Liw

Tack =) köksbordet kommer från det berömda blågula varuhuset, ikea.. kostade 2500 när vi köpte det...nu tror jag det kostar 1800,grimle heter det om jag inte minns fel ;)

skriven

Kommentera inlägget här :