No more reklamhög!

Längst in i vårt kök finns ett tomt utrymme mellan två skåp och där har Ebbas gåstol tidigare ständigt stått parkerad. Nu är det väldigt länge sedan hon använde den, men det är först nu vi fått tummen ur och burit bort den. Hålet blev rätt tomt, men har nu hittat ett nytt syfte. På Jysk säljer de nu Tubtrugskopior för endast 37,50 så jag passade på att köpa hem en grön och en rosa. Den rosa har blivit en revolutionerande lösning för oss. Vi har ofta en tjock reklamhög liggande på köksbordet med reklam vi tänkt kolla igenom. Det är såklart inte så fint att ha en sådan hög liggande på bordet, men nu slipper vi äntligen det i-landsproblemet.



Detta var kanske inte mitt mest inspirerande inlägg men reklam- och posthögar är ett ständigt störningsmoment i vårt kök och jag antar att vi kanske inte är ensamma om det?

Som jag önskade i mitt förra inlägg har vi fått ha en riktigt solig och varm vårdag lagom till helgledigheten. På kvarteret har det bytts däck och tvättats bilar på nästan varje uppfart och det är så trivsamt att folk äntligen börjar tina fram. Mathias har även hunnit tvätta vår altan och ska förhoppningsvis olja den i morgon. Det är en rätt stor altan och när vi var nyinflyttade förra sommaren hann vi inte göra så mycket av den. Nu har vi därför ett angenämnt problem att tänka ut vad vi ska satsa på att göra av den härliga ytan i söderläge.

En annan kul sak är att jag sprang på en gammal klasskompis från lärarutbildningen på stan i förmiddags. Hon och hennes familj har precis sålt sitt hus ute på landet eftersom de ville bo mer centralt och kan ni tänka er var de ska flytta? Till huset mittemot oss! Inte för att jag har något emot den gamla tanten som bor där nu, men det ska faktiskt bli kul med lite mer liv och rörelse även på andra sidan gatan.

Nu väntar sängen och läsning av mina sjuors kommande litteraturprojekt. Ha en skön söndag!

Kommentarer :

#1: Jemps

Smart och snygg lösning på pappersproblemet och kul med nya grannarna! Vi har städdag i föreningen idag, men sedan blir det ut i det fina vädret! :-) Kram kram!

skriven
#2: fru Sätterlund

Hatar också pappershögarna som blir av alla reklam och annat skräp - bra idé att gömma det så där :)



vad roligt att ni får nya grannar som du dessutom redan känner :) Världen är bra liten ibland!

Hoppas ni har haft en härlig helg!

Kram Therese

skriven

Kommentera inlägget här :