Ny fotpall till läshörnan

Vi har en Poängfåtölj i vår lilla läshörna som är alldeles utanför dörren till vårt sovrum. Tidigare har vi haft en Poängfotpall till fåtöljen, men den var i ett annat träslag och tog alldeles för mycket plats framför dörröppningen, så jag har länge varit sugen på en ny eller funderat på att fixa till den gamla. I går kväll var jag på Coop Forum och hittade då något intressant, en taburet i canvas (som det stod på förpackningen). Färgen på tyget var nästan exakt samma som klädseln på fåtöljen så jag tänkte att den skulle jag ju kunna göra något kul med. Priset var endast 69 kr och det gjorde ju inte valet att den fick följa med hem så svårt. När jag kom hem fick jag idén att klä locket med spillbitar som fanns kvar efter att vi kapat Mairorullgardinerna och det blev faktiskt ganska bra. Jag är som sagt var lite rädd för att hålla på med tyger och att sy, men här handlade det om att gå loss med häftpistolen och jag måste säga att det behärskade jag rätt bra ändå.

Så här såg det ut med den gamla pallen:


Efter att jag klätt den lilla pallen med Mairotyg ser det nu ut så här vid läshörnan:









Ovanför fåtöljen eller lampan och tidningsstället ska nog någon eller ett par tavlor upp. Jag har till exempel gjort två Mairotavlor också, men jag har inte bestämt mig för om de ska hänga här eller i köket.

Mathias blev också nöjd med mitt 69-kronors fynd, eftersom jag tidigare spanat på en fotpall för 600 kr. En viss skillnad är det, det kan jag hålla med om.

Nu hör jag att min lilla sessa vaknat från förmiddagsvilan. Jag önskar er alla en bra tisdag!

Kommentarer :

#1: Anna H

Så jättefint det blev! Gillar verklkigen detta tyg och alla andra Mairo har!

Ha en skön kväll!

Kram Annah

skriven
#2: Number nine on Melon Lane

Liten fin läshörna ni har. Snyggt att klä pallen i Mairotyget.

skriven
#3: Mari

Snygg den blev, jag älskar det tyget. Skulle gärna ta emot en rullgardin i det tyget.........fyller snart år kanske ska jag önska mej en. Kom på att jag slutat fylla men denna gång kan jag göra det men sen är det slut igen med de dumheterna.



Perfekt hörna för en lässtund om du får tid över.



Lustigt nog har Coop här i stan som är ganska stor inte ett dugg roligt, bara lite ljus och krukor, trist.



Kram!!

skriven
#4: Annette

Pallen passade ju jättebra där! Och så billig! Kanon!



Kram Annette

skriven
#5: Mallaco

Vad fint ni har hemma. Fin läshörna och pallen är kanonsnygg!!

skriven
#6: fru Sätterlund

Vilket fynd, pallen alltså. Du skulle haft en kudde med Mairotyget, i fåtöljen... Det tror jag skulle vara kanon :)

skriven
#7: pia

JÄTTEFINT och superfräscht!!! Gillar verkligen det där mönstret...





Tack för snäll å go kommentar, man blir sååå glad av sådana:)



kramisar

skriven
#8: Anna

Hej! Jag är också lärare och har två döttrar, men mina är stora nu. Jag har också ett hus, men mitt är inte lika fräscht som ditt ...

skriven
#9: jenny

men du vad smart och snyggt och billigt. Bättre kan det ju inte bli:-) tack för utmaningen, kommer nog upp på bloggen på torsdag:-) Kram/jenny

skriven
#10: Rebecka

Vilken skillnad det blev med pallen, den passade jätte bra där!Den var jätte fin.

Kram Rebecka

skriven
#11: dahlarna

Såå snyggt! Det blev bättre än den stora fotpallen. Vi har ju också poäng fåtölj i vårt allrum. Mannen vägrade att kasta ut den. Eftersom vi köpte till en ny Klippansofa - köpte vi även Klippan fotpallar. De är vi supernöjda med. De finns i vårt allrum (bilder på bloggen).

TA HAND OM DIG!!! STORBAMSEKRAM!



skriven
#12: Camilla

Söt liten fotpall :)

Och det inte alls så klumpigt ut med denna lilla som den stora.. förstår att det kändes som den stora var ivägen.

skriven
#13: Tjohalias blogg om inredning

Vad fint det blev! Kram Sandra

skriven
#14: Malin Inspiration & design

Snyggt! Sydde du ett halv toppöverdrag eller hur gjorde du? Blev ju kanon.

skriven

Kommentera inlägget här :