Laddad

Nu är mina mammabatterier verkligen laddade igen :-) Helgen i Umeå var alldeles fantastiskt härlig och jag ska ge er en kort sammanfattning av den. Först blev det shopping med kära Madde och sen åkte vi hem till Elisabeth för att kika på det nygbyggda superfina Borohuset. Där bjöds vi både på god äppelpaj och goda nyheter. Därefter åkte vi till min systers lägenhet för att snygga till oss innan middagen som sedan visade sig bestå av en supersmarrig pastarätt med kyckling och karljohansvamp för oss alla fyra. Lite rödvin och en irish coffe hann också passera min strupe under kvällens lopp innan jag nöjd och belåten la mig på kudden för att sova. Tack Madde, Elisabeth och Anna för en jättetrevlig kväll!

Ett besök på Mias Lustgård var såklart obligatoriskt som jag tidigare nämnde, men hör och häpna - jag kom faktiskt ut därifrån tomhänt. Det främsta skälet till det var att föräldrapenningen kom först i dag... Lagerhaus missade jag såklart inte heller och där hittade jag en söt liten docka i japansk (?) stil och den var jag bara tvungen att ta med mig hem. Min stil går absolut inte åt det asiatiska hållet, men denna söting har fått flytta in i vårt vardagsrum ändå och jag trivs med att ha henne där. Jag blir glad av att titta på den och därför blir den ett perfekt minne från denna helg och kan förhoppningsvis pigga upp mig om jag blir för trött på att jaga blomjordstokiga lilla E.



Bild: privat

Kommentarer :

#1: Jemps

Fin docka! Ser onekligen japansk ut ;-) Vad skönt du verkar ha haft det, kul för dig med en "egenhelg"! Kram!

skriven
#2: Anna

Jemps: Just det, du har ju färsk koll på den asiatiska fronten ;-) KRAAAM

skriven
#3: dahlarna

Vad underbart skön helg du verkar haft. Det känns som att det strålar om dig - fast jag inte ser dig... Japanska dockan var verkligen söt.



Min övriga familj åkte till svärföräldrarna i Gävle idag. Nu ska jag få tre TYSTA & lugna dagar alldeles själv. Ska bli skönt! Nu ska det rensas järnet här hemma!!! :-) Så kul det är att kasta när man rensar!!



Jag har faktiskt beställt en del från Mias Online (Mias Lustgård...). Det kommer nog på posten imorgon om jag har tur...



TA HAND OM DIG & hoppas att den där härliga känslan du har i kroppen nu sitter kvar länge!!!

KRAMISAR!!

skriven
#4: Mari

Skulle nog oxå köpte en fast jag inte heller är åt det asiaiska hållet, tycker bara de är mysiga.

Synd att du inte kunde köpa nåt hos Mias men det går fler tåg!

Du verkar haft en underbar barnfri helg och det behövs när man har småbarn.



Kram!

skriven
#5: Anna, livet i en "skokartong"

Jag har oxå varit i Umeå i helgen (barndop) :) Hann en sväng på stan (1 timme) och fick med mig lite från Inspiration (tror butiken hette så, den låg iallafall i MVG).

Vad mysigt med en riktig tjejhelg, man behöver sånna emellanåt!!!!

skriven
#6: ou

Vad härligt du verkar haft det! Borohuset du besökt ligger inte händelsevis på Tavleliden,astronomgatan? Vi bygger nämligen där och har ett borohus ungefär snett mittemot oss och de har flyttat in ganska nyligen;)

skriven
#7: Mallaco

Verkar som du haft en riktit mysig helg!!!



Ha en härlig vecka!

skriven
#8: Petra

Vilken söt!

skriven
#9: Amanda

Den var ju ursöt!

skriven

Kommentera inlägget här :