Adventspyntet börjar...

...nu hamna på plats runt om i vårt hus. Eftersom detta är första julen i huset har jag bara kört på känsla var mina gamla ljusstakar och stjärnor skulle kunna passa in och hittills har det gått ganska bra. Det finns en massa fina nya ljusstakar på stan som jag gärna skulle vilja köpa, men det känns som att föräldrapenningen kommer att gå åt rätt snabbt ändå så här inför jul. Jag skulle ha lydit rådet från min plastpappa och shoppat ljusstakar på rean i januari, men då var det såklart mycket roligare att lägga pengarna på vårnyheter som började trilla in. Är det fler som känner igen sig?

Först ut är bilder från köket.


Adventsljusstaken har nu fått tillökning av svarta och vita svampar från Village.


Kommer jag att lyckas hålla denna julstjärna i gummikrukan vid liv ända fram till jul tro? Det brukar gå mindre bra på den fronten för mig måste jag erkänna.


Den svarta löparen i fleece har fått komma fram ur lådan igen. Tyvärr syns den inte så bra mot vaxduken ser jag nu...


Stjärnan i plexiglas fick jag av mamma för många år sedan, men den är en favorit som absolut hänger med även i år.

Fler bilder från adventspyntandet kommer, men nu börjar det bli dags att gå upp och kika på vem som åker ut ur Idol. Heja Kevin!

Kommentarer :

#1: Mari

Blev ju jättefint. Pysslade lite här igår oxå faktiskt en liten stund. Snabba ryck då det inte är så mycket att ta fram. Hade oxå en sån i plexi, undrar vart den tog vägen????



Kram!

skriven
#2: Jemps

Ser ut att bli ett jättemysigt julHUS! :-) Kram!

skriven
#3: Lena

Fint du har :) Det ser inbjudande ut!

skriven
#4: Alina

fina bilder!!

skriven
#5: Mallaco

Så mysigt!!

Det är så himla kul att kolla runt på bloggarna i kväll, de flesta har ju pyntat inför advent.

Nu kan man njuta och få lite extra inspiration och ännu mer julkänsla!!!



Ha en mysig lördag!!

Kram

skriven
#6: Malin

Vad fint du har gjort det!!! Kram och trevlig advent!

skriven
#7: Lisa

Sååååå fint!! Mysigt! Ha en trevlig 1:a advent!!

skriven
#8: Ellas Inspiration

Riktigt snyggt! Så läckert med svart och vitt!!



Jag har testat att måla med filmjölk och det gick väl sådär... Håll utkik hos mig under veckan..



Får kika runt och se vad som har hänt sen sist. Veckorna räcker ju aldrig till att hälsa på...



Ha det så gott!



Kram Karin

skriven
#9: Carina - inspirera

Jag håller ovanstående, det är riktigt superläckert med svart och vitt! Riktigt mysigt...

skriven
#10: Ljuvligt Hemma

Vad fint du julpysslat :) Önskar dig en fortsatt trevlig första advent!

skriven
#11: lotta

mysigt med första julen i huset!! plexiglas sttärnan var superfin.. ska se om jag hittar nåt liknande ! skulle jag vilja ha i köksfönstret!

var har du köpt duken nånstans med prickarna? superfiiin!!

skriven
#12: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Så mysigt du har pyntat i erat kök! Hoppas du hade en mysig första advent! Kram

skriven
#13: Anna

Lotta: Vaxduken med prickarna kommer från Åhléns.

skriven
#14: Lala

Vad snyggt med vaxduken! Hur har du satt fast den?

skriven

Kommentera inlägget här :