En mammas tisdag



Det finns dagar då jag lätt skulle kunna byta min mammaledighet mot att gå tillbaka till jobbet. I går var det en sådan dag. Jag hade tvättid, vilket innebär att jag får springa fram och tillbaka mellan vårt hus och huset mittemot. Det skulle väl egentligen inte vara någon match om jag inte hade en barnvagn som jag också ska krångla in i trånga utrymmen, för det finns inte en chans att jag sätter ned Ebba på äckliga tvättstugegolvet som ingen bryr sig om att göra rent efter sig. Nog om det... Förutom tvättiden var Ebba på ett oerhört gnälligt och klängigt humör mest hela dagen och jag fick helst inte släppa henne ur min famn. Sen skulle storasyster hämtas på dagis och hon blev inte glad över att behöva gå hem mitt i roliga leken. När vi äntligen kom hem rann hennes näsa och då var febern inte långt borta heller. Sen fortsatte eftermiddagen med ytterligare några motgångar för mig, men de historierna besparar jag er. När M äntligen kom hem var min bristningsgräns nära, så efter middagen fick jag tillfälle att komma ut för mig själv en stund. Tog en sväng på stan och besökte de få affärer som hade öppet till kl 19, köpte en latte och bara strosade i ett otroligt lugnt och skönt centrum. Det var en värdefull timme som absolut fick mig att känna mig mer som mig själv igen.

Mina flickor är de käraste jag har och jag skulle inte klara mig utan dem, men vissa dagar känner jag bara hur min egen person bara försvinner och i stället är jag bara en tvätt-laga mat-gnälla på-maskin. Säkert känner de flesta småbarnsmammor igen sig i detta och det jag skrivit om skulle kunna vara en dag hos vilken mamma som helst. Det var bara skönt att få skriva av sig om min tråkigaste tisdag på länge.

Bild: privat

Kommentarer :

#1: Sandra

Vad roligt att du är med och tävlar! Lycka till, kram Sandra

skriven
#2: Jenny

Japp, kunde ha varit jag som skrivit det där!!! Vet exakt den känslan! Vad bra att du tog hand om tiden du fick själv. Jag är dålig på att göra det nämligen, måste bli bättre på det! Kram Jenny

skriven
#3: Lotta

egentiden är viktig när man är mammledig.. bara fa komma ifran sa en timme som du gjorde igar e GULD värt!! kraaaaaaaaaaam

skriven
#4: MO

Jag tror de flesta känner så ibland, det är absolut inte fel att erkänna det...Jobbigt det låter med tvättstuga i huset bredvid o barnvagn att dra på med...ha de bra

skriven
#5: Madde

Oj, vad jag känner igen mig ;-) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :