Budgivning

Nu har vi fått en tid för budgivning på huset vi är intresserade av. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Jag tänker inte på något annat än HUSET, das Haus, the house... även om jag försöker att hålla mig lugn, för jag vill inte bli för besviken om det nu inte blir vi som vinner budgivningen.  Jag meddelar här på bloggen när budgivningen är över. Håll tummarna för att det ska gå som vi vill!!

Ha en jättetrevlig helg kära bloggvänner och alla ni andra mina vänner som brukar läsa här!

Kommentarer :

#1: anna

Åh, vad spännande!! Vilket hus blir det som ni lägger bud på, renoveringsobjektet eller det som det var gjort lite på?
Lycka till i vilket fall!
KRAM

skriven
#2: Sandra

Jag ska hålla tummarna för er! Ha en trevlig helg du också, kram Sandra

skriven
#3: Anna

Vi ska buda på det dyrare huset som var rätt mycket renoverat. Tack för att ni håller tummarna!

skriven
#4: Maja

Håller med om att det är nervpirrande med budgivning, vi är i full färd med att leta en bostadsrätt. Ska hålla tummarna för er! Kram Maja

skriven
#5: Lotta

ÅÅÅH va spännande, håller tummarna att ni får det!!! Ha en bra helg!! Tack för din goa kommentar inne hos mig!!

skriven
#6: jenny

Spännande:) Håller tummar & tår!!

Svar: den svarta mattan har jag lagt ut i datarummet, bild kommer nog sen. Den röda sparar jag nog till jul:) Kram/jenny

skriven
#7: Anonym

Tid för budgivning? vad menas med det? det är väl bara att lägga ett bud om man är intresserad?

skriven
#8: Malin

Det kan ju vara skönt att slippa renovera så mycket. Jag kan förstå ert val. Man är liksom alrdig ledig då en massa projekt hänger över en hela tiden. Men samtidigt är det kul när något blir klart, för man får en kick:P Hoppas det ska gå bra med budgivningen. Kram och ha en bra söndag!

skriven
#9: Anna

Till dig som undrar om budgivningen så är det så att det blir lite auktionsliknande. Det gynnar alltså köparen, särskilt om många är intresserade. Mäklaren ringer runt till alla intresserade vid en viss tidpunkt och frågar vad de bjuder. Då kanske han säger till oss att det senaste budet ligger på x kr och då får vi bjuda över det om vi vill och så ringer mäklaren vidare och så vidare tills ingen vill buda över sista budet. Krånglig förklaring kanske, men så går det till i stora drag! Det är alltid kul om du som lämnar kommentar skriver ditt namn ;-)

skriven
#10: Linda P

Håller tummarna jättehårt!

skriven
#11: Lisa

Svar: Ja jag har mina ljusa stunder då snälla lisa tittar fram.. haha! Jag längtar själv tills dagen då vi ska köpa hus även om det kanske dröjer typ 2 år till.. :/ Så jag följer er med spänning! Ha en fortsatt skön söndag!

skriven
#12: Ulla

Även jag håller tummen för att ni får huset. Vi köpte vårt för 11 år sen och vi har INTE ångrat oss en sekund.

skriven

Kommentera inlägget här :