Nu har vi börjat...



...packa lite smått inför flytten. Så här ser det ut här i datarummet just nu och fler flyttkartonger lär det bli. Vi har också varit duktiga och lagt ut babysaker vi inte längre behöver på blocket. Innan lunch i dag kom första intressenten och då fick jag kassera in pengar för resesängen. Inte helt fel med lite extra pengar! En fin Mairo-rullgardin till någon av sessornas rum var det ungefärliga värdet på vad vi fick för sängen. Ja, ni förstår hur mina tankar går...


Tiny Zoo kan gärna få pryda fönstret i lillsessans blivande rum.

Stora sessan är hos sin farmor i dag, eftersom jag och lillsessan var på ögonkliniken i morse. BVC-sköterskan var tidigare osäker på om hon eventuellt skelade på ena ögat, men ögonläkaren konstaterade att hennes ögon ser perfekta ut. Skönt! Annars händer det inte så mycket här hemma i dag. Mycket lek med lillsessan blir det såklart och jag hinner med disk och plock mellan varven. Vädret är inte det allra roligaste här i Umeå i dag, men jag känner mig nöjd ändå. Hoppas ni har en bra början på veckan!

Övre bilden: privat
Undre bilden: frapp.se

Kommentarer :

#1: Pysselprinsessan

Perfekt att rensa ut lite och som belöning få köpa lite nytt! Hi hi! Å den är ju superfin den gardinen oxå! :)

Kramar

skriven
#2: Monika

Så spännande, det börjar närma sig för den stora flyttdagen. För oss var det bästa flytten när vi flyttade till vårt hus. Hus slukar ju en del saker. Nu tre år senare tycker jag att man har för mycket saker, skulle behöva ett större hus ler Ha det gott!!

skriven
#3: Lisa

Skönt att dottern inte skelar med ögat! När jag var liten fick jag ha glasögon med lapp, så tack för att hennes ögon är bra!

Hoppas att flytten går bra! Usch, det blir mycket slängt men ändå mkt packat.. Hoppas att kvällen är bra!!! KRAM

skriven
#4: Sandra

Lycka till med flytten! Kram Sandra

skriven
#5: Camilla

Hihi.. perfekt att få rensat ut saker man inte behöver.. och samtidigt få ihop pengar till annat man vill ha istället :D Den rullgardinen du visar är så söt :)



Lycka till med packningen.. Själv har redan försökt förtränga den tiden..hehe..

skriven
#6: Linda P

Snygg rullgardin!! Är det nu ni ska flytta till hus eller hur var det?? Guud så spännande! Då blir det mkt kul på bloggen att kika på sen ;)

skriven
#7: Linda P

Än så länge är det endast en idé, men ca 200 kr skulle jag gissa. Men det verkar lite joxigt med papprör att skicka i och print osv... Så vi får väl se! Men jag hör av mig isf :) Kram

skriven
#8: Lotta

urfin rullgardin. hur e de pa natten, blir det riktigt mörkt i o med att den har vit botten? funderar nämligen pa en liknande till noel när vi flyttar hem. var är denna köpt? kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

skriven
#9: Sandra

Lycka till med flytten!



Svar: Du får passa på att gå på badhusparken när du hälsar på dina släktingar :) Kram Sandra

skriven
#10: pia

oj vad spännande m flytt, men riktigt trist med det regninga vädret, måtte det ge sig snart, MERA SOOOL!

kram

skriven
#11: Lotta

tack gumman för infon om rullgardinen!! kraaaaaaam

skriven

Kommentera inlägget här :