Vardagsrummet so far

Här kommer några bilder som visar hur det såg ut när M började måla i vardagsrummet och hur det sedan blivit bättre och bättre.


Första gången min kärlek visar sig på bloggen. Undrar vad han tycker om det?! Här ser ni i alla fall teracottafärgen som vi ville börja med att få bort.


Här är fondväggen färdigmålad. Varför vi valde att just måla väggarna var helt enkelt att vi ville göra det enkelt för oss. Grunden bestod av någon sorts vävtapet som redan var målad på. Skulle vi ha tapetserat så skulle det ha tagit lite mer tid med renoveringsgipsskiva och så vidare. Det får bli nästa gång...


Maskeringstejpen är borta och väggarna helt färdiga.


Det finns en liten yta mellan vår sovrummsvägg och trappspaljen och här har jag valt att göra en liten läshörna. Tanken är att ramarna till både fåtölj och pall ska målas om för nu matchar de inte som ni ser.


Tidningshyllan har jag fyndat på Village och lampan kommer från Elkedjan.


Dessa möbler känns igen va? Här syns även utgången till vår stora härliga balkong. Bakom väggen där Malmbyråerna står ligger vårt sovrum och även därifrån tar man sig ut på balkongen.


Soffhörnan.


Vy mot köket.


Vy från köket mot vardagsrummet. Världens finaste Emmy skymtas i soffan.


Tvbänken från EM i närbild.


Fermvasen. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken av blommorna som passar bäst i den.


Båda sessorna myser på mattan i vardagsrummet och det var sista bilden för nu.

Tack för alla snälla kommentarer om vårt nya hus! Jag blir så glad! *Stor kram till er alla*

Kommentarer :

#1: Sandra

Oj så fint ni har det! Kram Sandra

skriven
#2: Isabels värld

Vad fiiiint ni har!!! Så söta de är små sessorna! Hoppas allt är bra! kram Pernilla

skriven
#3: Pysselprinsessan

Åh vad fint! Jag säger det igen: fägerna är ju superbra! Går inte att jämföra med det som var innan! Haha! Ni har fått det såååå fint!



Kramar

skriven
#4: Isabels värld

Jag lägger upp dig som länk hos mig förresten. Är det ok? Hojta annars. Tappade bort dig förrut så jag har inte varit inne här på ett tag. Bäst att länka så det inte händer igen =)

skriven
#5: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Så fint ni har det! Kram

skriven
#6: jenny

ni har verkligen fått det jättefint. vad ni jobbar och sliter:)



Svar: tack vad du är gullig, det känns så kul att vara tillbaka:)

Kram/jenny

skriven
#7: Madde

Gud vad ni jobbar på! Ni får så fint! Tror att du får komma hit och inreda snart, du är så duktig vännen! Kram

skriven
#8: Jeanette

Superfint blev det!! Kul att du är tillbaka med bloggandet, ser fram emot fler rum nu:)

Kram

skriven
#9: dahlarna

ÅH vad fint ni får! Vilken skillnad det blir att måla om!!! Sjölvklart går det bra att länka till min blogg. Vad KUL att du vill!! Jag har också länkat till din blogg nu - hoppas att det är Ok för dig också... KRAMISAR!!!!

skriven
#10: Anna

Jag vill oxå ha villa :( OCH havsutsikt :(

Vilket jättefint hus ni verkar ha, bra smak har du oxå :)

Hoppas att det är okej att jag gör som "dahlarna" och länkar till dig?!

// anna

skriven
#11: Anna

Tusen tack! :)

Jag hade nog hellre velat ha en svart (viskar så att inte svärmor hör :) ) men den verkar ju vara slutsåld ÖVERALLT!!!



Fläckig och dammig... hm ja det kan jag tänka mig att de blir... Jag sa med väldigt hård röst till barnen (och gubben) att INGEN fikar/äter med duken på bordet! :)

// anna

skriven
#12: Mari

Superfräscht! Vill oxå ha lite att fixa med men just nu är det stiljte både i huvet och bloggen.

Hoppas jag kommer igen snart! Skyller på vädret.

skriven

Kommentera inlägget här :