Mitt bland alla flyttkartonger...



...står ett paket som i morgon ska överlämnas till en kille som min stora sessa tycker mycket om. Då är vi nämnligen bjudna på middag hos denne lille killes familj och eftersom han fyllt år medan vi var på sommarlovsäventyr norröver passar vi på att uppvakta honom i morgon i stället.

Vårt nya fredagsnöje verkar vara att packa och i kväll har vi tagit itu med ungefär hälften av porslinet. Det tar längre tid än jag trott, men så vill jag ju vara särskilt omsorgsfull med allt jag är rädd om också.

Frapp är snabba måste jag säga. I dag när vi kom hem från 4H-gården låg servetterna i min brevlåda. De ska inte bara få användas upp utan jag planerar även ett litet tavelprojekt med dem, men det är inte prio 1 på min "att-göra-lista" som ni säkert förstår.



Apropå utflykten till 4H i dag så var det verkligen jättemysigt, förutom att vi två gånger om drabbades av plötsliga skyfall som kom som från ingenstans. Blöta och huttrande, men nöjda och glada kom jag om mina flickor sen hem till papsens varma famn. Nu har han också äntligen semester! Inget mer pendlande med långa jobbiga dagar för någon av oss. När han börjar om att jobba efter semestern är vi alla äntligen på plats i nya hemstaden. Det är så det ska vara!

Ha en riktigt trevlig helg!

Bilder: privata, men tagna med en riktigt taskig kamera...

Kommentarer :

#1: Sofie

Vilket fint inslaget paket!



Åh, vad ska du göra för spännande med servetterna? nyfiken Ska bli roligt att se den tavlan :)



Trevlig helg!

Kramar, Sofie

skriven
#2: Mari

Kul att göra tavlor med servetter i billigt och smidigt har lixon fått lite "dille" på det.

skriven
#3: Sandra

Vilka snygga servetter! Vad skönt att ni kommer att flytta ner snart. Lycka till med flytten! Kram Sandra

skriven

Kommentera inlägget här :