Farväl-till älskade Umeå-shopping

Även om jag vet att det kommer att bli jättebra i Ö-vik för oss kan jag inte låta bli att känna mig lite sorgsen över att lämna Umeå som varit min hemstad i nio år. "Hemma" har det verkligen varit och här har en massa stora händelser hunnit ske. Jag flyttade hit efter studenten och hoppade direkt på lärarutbildningen och bodde i en studentkorridor på vida kända Fysikgränd. Efter en vild första termin som singel träffade jag min stora kärlek Mathias och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. (Honom ska jag ha!!! ungefär...) Sen flyttade vi ihop, förlovade oss och sista terminen på utbildningen låg lilla Emmy tryggt i min mage. Därefter tog jobbkarriären fart och i höstas kom äntligen lillasyster Ebba. Vi har hunnit med tre gemensamma lägenheter och nu väntar alltså vårt första hus. Det känns alldeles fantastiskt, men samtidigt lite overkligt att VI ska bli husägare.

Min mamma och låtsaspappa kom till stan i går och är just nu helt underbara barnvakter medan vi tar itu med det sista flyttstöket. I dag passade vi på att smita i väg på stan en stund för oss själva. Där blev det lite shopping, för såklart skulle mina favoritbutiker besökas en sista gång. Eller sista och sista, nog kommer jag att shoppa här i Umeå igen, men det är ju inte samma sak att inte kunna åka ner på stan för att besöka dem en snabbis. Mias Lustgård, Lagerhaus, Mique - jag kommer att sakna er!

Mathias var väl lite smått förskräckt över min sista shoppingiver, för vi har redan nog mycket att frakta, men några små inköp blev det ändå i dag.


Tablett från Mique, fat från Rusta och napp privat ;-)


Radio från Clas Ohlson som ska packas upp och ställas på köksbänken i nya köket.


Stjärnmattor från rean hos Rusta.

Ursäkta för de mörka bilderna, men hur vår nuvarande kamera mår vet ni vid det här laget. När internet väl är i gång i huset och jag kan visa bilder hoppas jag att vi införskaffat en ny kamera så att huset kan visas upp med bättre bildkvalitet.

Våra kära grannar som delar uppgång med oss har varit bortresta under hela vår packperiod och i går kväll kom de hem för att mellanlanda inför nästa resa. De kommer alltså inte att vara här när vi lämnar Umeå och när de knackade på i morse för att säga hej då blev det riktigt sorgligt tycker jag. Bättre grannar än dem kan vi inte tänka oss. Vi har hjälpt varandra med ditt och datt, våra barn enkelt kunnat springa mellan våra lägenheter, vi har alltid surrat massor så fort vi setts, ja en riktig trygghet har det varit med våra grannar. Det känns konstigt att några som alltid funnits i vår närhet och vår vardag plötsligt inte kommer att vara så nära längre. Att ha bra grannar är verkligen uppskattat.

Nu har vi inte så mycket kvar att packa, men i morgon är det dags att ta itu med det värsta stället av dem alla - förrådet... Gaah!

Kommentarer :

#1: Carola

Vi bor i Bjästa 2 mil söder om Övik:)okej då vet jag på viket område du befinner dej i:)Hoppas att ni kommer att trivas där:)Ja jag lägger in dej i mina favoriter:)så kollar jag in med jämna mellanrum:)ser att nu har du hunnit skriva en nu blogg måste kika på den:)ha det bäst Kram

skriven
#2: Carola

Ååå den radion måste jag nog kolla in på Clas Ohlssons:)snygg:)

skriven
#3: dahlarna

Vilka fina inköp du har gjort! Förstår att det känns lite sorgset. Men det kommer ju att bli superhärligt med eget hus! Underbart tid att flytta på också! LYCKA TILL MED FLYTTEN! Ser mycket fram emot att få se bilder från nya huset! KRAMELIKRAM!

skriven
#4: Sandra

Jag kan förstå att det känns sorgligt, det kommer jag också att känna. Umeå är en riktigt bra stad.



Måste erkänna att jag är avundsjuk, så underbart att få flytta till hus! Det ska bli så kul att få följa dig i erat hus. Hoppas flytten går bra, kram på dig!

skriven
#5: Junitjej

Snygga mattor!

skriven
#6: Monika

Lycka till med flytten! Fina inköp du gjort. Det måste kännas spännande att äntligen få flytta till huset. Ska följa bloggen med spänning. =)

skriven
#7: Jeanette

Åh, en sån radio har vi, passar perfekt i köket:) Lycka till med de sista tagen, vet att det är utmattande!!

Kram

skriven
#8: Ellas Inspiration

Vilka snygga inköp!



Ha en mysig kväll!



Kram Karin

skriven
#9: Malin

Lite sorgligt med sista shoppingturen:( men oj vad mycket fint du hittade. Lycka till i huset! Blir nog kanon! Kram

skriven
#10: Ellas Inspiration

Svar: TACK!!!!!



Ha en helt underbar helg!



Kram Karin

skriven
#11: Pysselprinsessan

Härliga fynd!



Lycka till med förrådet! Hi hi! Det brukar vara det värsta... varför sparar man det alltid till sist!? :) Det ska jag inte göra nästa gång... He he! Eller jo, det kommer jag nog att göra ändå! ;D

Hoppas nu allt går bra och krasch-fritt! Ska bli såå kul att få se bilder sedan!!



Kramar

skriven
#12: Malin Inspiration & design

Fina stuffs du har inhandlat! Fatet var himla coolt. :)



Ha det bra!

skriven

Kommentera inlägget här :