Tema H

Dagens inlägg berör till stor del tre ord som alla börjar på H.

Hundar - våra grannar som bor vägg i vägg med oss flyttade in i somras. Vi blev så glada när de förra grannarna flyttade för de spelade hög musik mest hela tiden och tvättade mitt i natten. Vår glädje blev dock kortvarig. Det visade sig att dessa grannar hade två stora hundar och den senaste tiden har de skällt mest hela tiden. Det är väl särskilt nu sedan Ebba föddes som jag märker det, för vissa dagar blir hennes sovpass alldeles för korta på grund av hundskall. Hundarna är inga små typer heller, så det är rejält tryck i deras skall. Det låter i princip som om de är i vårt sovrum och skäller. I går tog jag mod till mig och skulle gå och prata med grannarna, för de vet ju kanske inte att hundarna skäller om dagarna. De var såklart borta när jag ringde på, men när jag ändå var på g skrev jag ett brev i vänlig ton för att informera dem om läget. Nu hoppas jag på förbättring, för inte är det väl meningen att hundar ska sitta inne i en lägenhet och skälla hela dagen? Särskilt inte när bebisar och deras trötta föräldrar störs av det...

Helg - även om jag är mammaledig nu är fredag eftermiddag fortfarande en av veckans höjdpunkter. Då har man hela långa helgen framför sig med lite extra gott att äta och ofta även trevligt sällskap eller rolig shopping.

Hungrig - jag är så hungrig just nu så jag vet snart inte vad jag ska göra. I dag har jag glömt bort att äta mellis och till lunch blev det bara en tallrik fil. Ammande som jag är känns det i magen just nu. I ugnen står tack och lov en härlig räkpaj, så jag ska gå till köket och titta till den. Innan jag gör det passar jag på att önska er alla en härlig fredag kväll!

Kramar i massor!

Kommentarer :

#1: Madde

Det där med hundar känner jag igen...hoppas de förstår! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :