Skräp

Fy vad besvikna vi blev i går kväll när vi skruvat ihop stora sessans nya byrå som inhandlades i går efter mycket letande. Den såg för skabbig ut helt enkelt - kantstött, småfläckig och trasig inuti en låda. Är det någon som är sugen att betala 1100 för en sådan?! Inte vi i alla fall! I morse skruvade sambon duktigt isär den, eftersom den inte rymdes hel i bilen, och åkte sedan tillbaka till skräpaffären  möbelaffären som börjar på J... Efter en stund ringde han och sa att han var tvungen att skruva ihop den igen där i affären eftersom det var vad de krävde om vi skulle få pengarna tillbaka. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, men han gjorde duktigt som de önskade och vi fick tillbaka våra 1100.

Tidigare har jag haft lite dåliga erfarenheter av möbler från denna kedja, men jag tyckte ändå att denna såg rejäl och stabil ut i affären så jag ville ge den en chans. Nu kan jag däremot säga att det kommer att dröja lääänge innan jag vågar mig på att köpa nåt där igen.

Det känns som om det inte riktigt går så bra för oss och våra möbler just nu. Jag börjar tappa lusten, men förhoppningsvis kommer möblerna vi beställt nästa vecka och kan ge mig inredningsglädjen tillbaka.

Nu ska jag glömma denna tråkiga möbelhistoria, för det är ju trots allt bara en möbel. I stället blir det härligt fyraårskalas för E i helgen. Mammas stora fina underbara flicka!

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Fridasfunderingar

Det är så otroligt tråkigt när saker och ting inte håller måttet! Själv har jag gett upp på den där affären som börjar på J. I Piteå är de direkt dåliga.Aldrig nåt hemma och inge jordens mest serviceminded personal i överlag tyvärr....
Hoppas att möblerna från IKEA kommer i alla fall och att de lever upp till era förväntningar.

Ha en trevlig helg!

KRAM!

skriven
#2: Madde

Tur att M är så snäll, jag skulle ha blivit jättearg på dem i affären, S här hemma skulle nog också snällt ha skruvat ihop den...Hoppas verkligen att möblerna från Ikea och Mio (visst var tvbänken därifrån?) är perfekta och dyker upp snart...Tycker också att J är en affär med ganska risiga möbler...täcken och sånt är ju ok, men inte möblerna, vi har också blivit besvikna flera gånger...PUSS

skriven

Kommentera inlägget här :