Lånad frågelista

För tillfället har jag lite bloggtorka, så jag har lånat den här listan med frågor från Malin som har en av mina favoritbloggar inspiration och design


1.Vad är du mest nöjd med i ditt hus/ lägenhet?

 

Jag börjar bli mer och mer nöjd med vår lägenhet. Nu har vi bott här i snart fyra år, men det är först nu som jag känner att vi börjar få till det som vi vill ha det i alla rum. Bättre hyreslägenhet än den här när det gäller storlek och pris går nog inte att hitta. Den är en fyra, ligger på bottenvåningen med egen ingång och uteplats och sist men inte minst är våra närmsta grannar de bästa man kan ha!

Det jag är mest nöjd med just nu är att vi äntligen gjort om i vardagsrummet och fixat alla möbler vi vill ha där. På det stora hela är jag mest nöjd med att lägenheten ligger på Tomtebo. Här vill jag alltid bo! (Dock gärna i ett hus eller radhus någon gång i framtiden...)


2. Vilket är ditt favoritrum?


Vardagsrummet, absolut!

3.Vilken är din favoritpryl?


Hmm... svårt svårt, men eftersom jag är småbarnsförälder måste jag nog säga micron. Den fixar snabbt en flaska välling på morgonen eller en god mugg med varm choklad när sessan fryser efter en tur i pulkbacken.


4. Vilken är din favoritmöbel?


Vår nya tv-bänk SOHO från EM måste jag säga. Den var värd att vänta på!


5. Vilket är ditt bästa heminredningstips?


Jag är ingen expert precis, men ett litet tips jag har är att om man vill slippa en ful diskmedelsflaska på diskbänken kan man hälla över diskmedlet i en olja- eller vinägerflaska. Så mycket snyggare!

 

6. Vad skulle du mest vilja göra om/ fixa hemma hos dig?

 

Emmys rum behöver en förändring. Hon behöver en bättre förvaringsmöbel och så måste vi ju eventuellt tänka på att lillasyster kanske kommer att behöva flytta in där i framtiden.


7. Vilken är din absolut tråkigaste syssla inom städning?

 

Dammsuga, så det får sambon oftast göra även om jag inte kan skylla på graviditeten längre :-D


8. Vilket städmoment tycker du är minst tråkigt?

 

Att dammtorka eller att plocka upp från Emmys golv, för då märker man verkligen skillnaden allra mest.


9. Vilket tycker du är roligast att pyssla med i hemmet?

 

Jag tycker om att fixa med nya blommor även om jag kanske inte har de grönaste fingrarna. Det är också roligt att hitta gamla saker i skåpen och ta fram dem igen, men det allra allra roligaste är nog ändå när man shoppat något nytt och får ställa fram det i hemmets mysiga vrå.


Låna gärna de här frågorna du också!

Kommentera inlägget här :