Utmanad

Det cirkulerar en utmaning i bloggvärlden just nu och den har även nått mig gånger tre. Sandra, Johanna och Lisa är det som skickat utmaningen och självklart antar jag den ;-)

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
1. Grey's Anatomy
2. Desperate Housewifes
3. Design: Simon & Thomas
4. Roomservice
5. Äntligen Hemma
6. Nytt läge
7. Idol
8. Nyhetsmorgon söndag, för då är det mammas slapparmorgon...

8 saker jag gjorde igår
1. Låg i sängen så länge som möjligt innan det var dags för sambon att åka till jobbet.
2. Åt frukost med flickorna.
3. Såg brandbilar köra förbi och insåg att en stackars granne förmodligen glömt släcka ljusen.
4. Lekte
5. Gjorde tigerdeg (typ som trolldeg) med Emmy.
6. Drog flickorna på bob runt kvarteret i blötsnö.
7. Fixade tacos till middag.
8. Landade i tv-soffan lagom till Idol.

8 saker jag ser fram emot
1. Julmarknaden vi snart ska besöka.
2. Julafton
3. Börja om att jobba efter mammaledigheten (ja, faktiskt känner jag mig klar med hemmalivet nu).
4. Min födelsedag.
5. Att träffa släkten "hemma".
6. Påbörja renoveringen av vårt sovrum.
7. Min ännu ej datumbestämda resa till Stockholm.
8. Att få veta vilka små knyten som ännu vilar i mina vänners magar.

8 favoritrestauranger (skriver maträtter jag med, precis som många fler gjort)
1. Tacos
2. Pasta/bulgursallad med bacontärningar, soltorkade tomater och fetaost.
3. Pizza
4. Fläskfilé
5. Ädelostgratinerad lax
6. Kycklingpaj
7. Lasagne

8 saker på min önskelista
1. Pengar
2. Presentkort på Village, Vero Moda, Vila....
3. Presentkort på massage
4. Presentkort hos frissan
5. Nytt nattlinne
6. &-tecken med familjens namn
7. Namnsmycke
8. Matta till vardagsrummet

8 personer jag utmanar
De flesta bloggar jag följer har redan blivit utmanade, men har du inte fått den tycker jag att du ska anta den och sedan meddela mig när du svarat.

Som avslutning kommer en bild från vardagsrummet i går kväll.


Jag har inte heller kunnat motstå de fina ljusstakarna från ICA och Röda Korset. Gillar dem massor!
Ha en riktigt trevlig helg kära vänner!

Bild: privat

Kommentarer :

#1: dahlarna

Hej vännen!

Hoppas att du har fått en bra start på lördagen! Nu har jag också publicerat min 8-utmaning! Såg att vi blev utmanade båda två av Johanna! Kul att läsa din. Ganska olika svar vi hade, utom på den första om tv-program... ;-)! Hoppas innerligt inte att det blev någon står brand hos grannen. Otäckt med levande ljus - men ack så UNDERBART också! Superfina ljusstakar. Sådana vill jag ockås ha...

Ta hand om dig & hoppas att du får en supermysig helg! BAMSEKRAMIS!

skriven
#2: Tjohalias blogg om inredning

Vad roligt att du antog utmaningen!

Ha en trevlig helg, kram Sandra

skriven
#3: CrimsonAnna

Den här ser kul ut. Den gör jag:)

Vad kostar ljusstakarna på Ica?

skriven
#4: Petra

Frågestund på bloggen!

skriven
#5: mallaco

Alltid så kul att läsa mer om personen bakom bloggen=)



Ha en mysig helg!



kram

skriven
#6: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Så roligt att du antog utmaningen! Kul att läsa mer om dig! Hoppas du haft en mysig helg! Kram

skriven
#7: Pysselprinsessan

Jag gillar oxå de ljusstakarna! Hoppas jag hittar dem när jag kommer hem! :)

Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :