Varning för trappen!


Om du är en stressad tvåbarnsmamma som ska dammsuga inför helgen så bör du vara försiktig när du ska ta dig nerför denna trapp med dammsugaren. Du bör undvika att göra det jag gjorde precis efter lunch i dag, det vill säga halka på ett trappsteg och ta dig en flygtur för att sedan landa pladask på golvet. Det gick tack och lov bra trots allt, men nu sitter jag här med en öm rygg, ett uppsvullet knä och en hård bula på det andra benet. Min fyraåring skyndade sig ner till mig där jag låg och ojade mig och hon tröstade mig och sa "mamma, om det hade kommit blod skulle du ha fått ett Hello Kitty-plåster av mig". Det känns tryggt att veta.

Trevlig helg!

Kommentarer :

#1: dahlarna

Nämenoj! Hoppas att ömhet & bulor snart försvinner! Kunde ha gått illa... Underbart att dottern vill ge bort sina fina plåster! :-)



Förstår att du vill hitta ett jobb närmare! Finns det gott om lärarjobb uppe i norr? Är du klasslärare eller ämneslärare? Vad tråkigt att bli varslad, men vet du det redan nu???? Sådant trodde jag man fick veta ganska kort tid innan! Hoppas innerligt att det löser sig med jobb för dig!



Hoppas att ni får en mysig helg med dina föräldrar & att ni kommer iväg på ett restaurangbesök!



KRAMISAR i MASSOR! Krya på dig! KRAM IGEN!

skriven
#2: jenny

men det är tur att ni har hello kitty plåster hemma, utifall att. Vad fint ni har hemma.

skriven
#3: Mari

Vilken tur att det gick bra efter den flygturen och vad barn är underbara.



skriven
#4: dahlarna

Hej igen!

Jag är Idrott & Hälsa lärare + kurator (är utbildad både till IDH-lärare & socionom...). Detta läsår ska jag dock "bara" vara kurator & mentor. Det är första läsåret jag är det. Annars delar jag min tjänst 50-50 (på en gymnasieskola). Ska bli spännande att se hur det är att bara jobba med den "tunga" biten. Men de är bara för ett läsår. Nästa höst ska jag ha idrottklasser igen! :-)

Jag beundrar de som har svenska-ämnet. Det är verkligen så mycket mer jobb än många andra ämnen! Är du på högstadiet eller gymnasiet?

Hoppas att ni får en mysig utgång imorgon! KRAMISAR!!!

skriven
#5: anna

ja usch trappor kan ju vara sa faaaarliga, ja tank vad omtanksamma de sma kan vara.

ha en bra helg

kram

anna

skriven
#6: Madde

Vad snäll sessan är, tur att allt gick bra! Kram

skriven
#7: ou

Vad bra att historien fick ett lyckligt slut! Och tacka vet jag motiv plåster. De är bra att ha till ett och annat!

skriven
#8: jenny

aj,aj. det lät inge vidare det där, men du verkar ändå haft tur i oturen. Kram/jenny

skriven
#9: Lina

Ojoj! Tur att du har en omtänksam dotter som hade hjälpt dig snabbt om det hade blivit blod. Inte lätt när du inte är van trappor, så grinden är nog inte bara till för dina barn! Hälsa alla! Kramar från jobbar-Moster-jobb-jobb! (Du får gärna svara på min mail, har lagt ner mitt bloggande som du kanske märkt!) Fina skålar förresten! Kram

skriven
#10: Number nine on Melon Lane

Men usch! Tur att det inte blev allvarligare. Även jag har Kittyplåster på mig. Tur man har en dotter som kan låna ut när man skär sig... Trevlig söndag.

skriven
#11: Anna, livet i en "skokartong"

Åh fy, det lät inte så kul!

Hoppas att du fått vila i helgen och att du mår bättre! //anna

skriven
#12: Mrs. b

Tur att det inte gick värre!

Själv råkade jag ut för samma sak höggravid. Som tur var, bara dom sista trappstegen ner, men oj vad blåslagen man kan bli ändå, halva rumpan var svart ett tag.

skriven
#13: Camilla

Uhh.. stackare!! Du måste vara försiktig!

Vår trappa är riktigt jobbig att dammsuga. Så nu har jag faktiskt köpt en super sweeper från rusta.. så slipper man iaf. ha en sladd och klumpig dammsugare när trappan ska dammsugas.. Men visst man måste ju fortfarande gå upp och ner med den andra. Sknt att du iaf. mår bättre nu (läs inlägget ovan!) :)

skriven

Kommentera inlägget här :