LOVE Village

Att Village finns i vår nya hemstad är jag innerligt glad över. Vad skulle jag annars ha gjort utan en av mina favoritaffärer? I dag har vi varit på utflykt med mina föräldrar som varit på besök, men vi hann också med en tur till Village. Där hittade jag äntligen bokstäverna jag spanat efter så länge och tur hade jag, för det var det sista setet som fanns kvar.


Jag hade egentligen tänkt ha LOVE inne i vårt sovrum, men i väntan på att vi ska få i ordning där inne får det vara love i vardagsrummet i stället.


Dessa två filtkorgar var det 70% på, så jag betalade endast 77 kr för båda två. Jag har blivit som min mamma och är numer väldigt svag för grönt och då kunde jag bara inte låta dessa fynd stå kvar i butiken.

Hallrenoveringen har nu kommit i gång på allvar och Mathias har jobbat med att ta bort gamla tapeter under en stor del av helgen. Tapeten i farliga trappen har också rivits bort och där ska det i stället målas vitt.


Just nu är det så här fint i vår hall... Väggen runt dörren och den högra väggen ska tapetseras med Eco Artist 5840. Väggen mittemot blir vit precis som väggen bredvid trappen.



På tal om trappan känns det mycket bättre nu efter fallet med dammsugaren. Jag är fortfarande lite öm i knät och i ryggen, men det känns som sagt bra mycket bättre än i fredags kväll. Tack för era värmande krya-på-dig-kramar!

Helgen har i övrigt bjudit på utgång för mig och Mathias. Eftersom mina föräldrar varit på besök och skulle övernatta hade vi äntligen möjlighet att gå ut båda två samtidigt. Som sällskap hade vi goda vänner och vi hann med en lång och god middag på O'Learys innan vi drog vidare till Harrys. Kvällen bjöd på både god mat och många goda skratt, så vi är mer än nöjda med vår utekväll. Det var även en skön känsla att mamma kunde kliva upp med lillsessan klockan sex i morse och att själv bara kunna dra täcket över huvudet och sova vidare. Sådant är verkligen lyx för renoverande småbarnsföräldrar.

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: jenny

vilka fina fynd du gjort. Riktigt bra pris på korgarna:-)

Så nu är det hallens tur? Ska bli kul och se den klar. Låter som att det kommer att bli jättebra. Kram/jenny

skriven
#2: Jenny

Men oj vad ni är effektiva! Och ni får det så himla fint! Det är ju så, man ska göra saker på en gång. Låter man det vara så blir man snart hemmablind och det blir aldrig av. Vi skulle byta ut vår förrådsdörr då vi flyttade in (den är trasig och ihoptejpad med tjock tejp). Det har fortfarande inte blivit av och jag ser det inte längre...

Ville egentligen bara säga hej. Jag kollar in titt som tätt men alltid på språng så det blir dåligt med kommentarer. Nu tar jag en bloggpaus ett tag då det är så mycket annat just nu som ska hinnas med. Men jag är snart tillbaka! Kram Jenny

skriven
#3: Tjohalias blogg om inredning

Åh jag spanade in de där underbar bokstäverna igår på stan. Det är så synd att jag inte har någonstans att ha dom. Kram Sandra

skriven
#4: dahlarna

JAG VILL OCKSÅ HA L O V E-bokstäverna! Lyllos dig! Vad kul att ni kom iväg du & Mattias. Jag var iväg på möhippa igår. Vi hamnade också på Harrys. Vi åt & dansade där. Kul!

Nu måste jag gå & lägga mig. Ska upp tidigt... Imorgon kommer eleverna på upprop! Dessutom ska jag "ansvara" för en ny kollega som dyker upp kl. 08.15. Hon ska vikariera på min idrottstjänst denna termin - då jag bara ska vara kurator! På tisdag är jag faktiskt LEDIG!! Då ska jag följa med äldsta sonen som BÖRJAR SKOLAN!!! Hua vad tiden går fort....

TA HAND OM DIG! KRAMSIAR I MASSOR!!!

skriven
#5: Mari

Har oxå köpt LOVE men de fanns bara i vinrött så snart ska de bli vita. Kommer inte in igen förrän vecka 38 så vem kunde vänta.

skriven
#6: Number nine on Melon Lane

Vad duktiga ni är med all renovering. Fina fynd på Village. Kanske får bli en sväng dit idag för mig med:) Ha en bra dag.

skriven
#7: Lisa

ÅHH men DU! Det där kommer bli supersnyggt! Gillar tapeten massor! Så snygga bokstäver! :D

skriven
#8: Lina

Oj vilka fina tapeter ni ska ha i hallen och vad snabba ni är med att renovera överallt! Ska planera in en sväng då vi kommer och hälsar på! Möjligen nästa helg om det passar? Kram

skriven

Kommentera inlägget här :