Emmys rum

Nu är stora sessans rum färdigtapetserat och listerna är målade och fastspikade. Fönsterbrädor fanns inte i hennes rum, så två stycken sådana har också inhandlats och kommit på plats. Det är alltså bara det roliga piffet som fattas... och en storstädning av byggdamm såklart... Här kommer några bilder från förvandlingen i Emmys rum hittills.


När vi flyttade in var det öppet in till det rum vi tyckte skulle pasa som storasysters rum. Ett stort gapande hål efter förra ägarnas akvarium fanns också.


Här har en ny vägg kommit upp, hålet har byggts igen och vi har öppnat upp från stora hallen och flyttat dörren som fanns där till Emmys rum i stället.


Då grönt är hennes absoluta favoritfärg ville hon gärna ha grönt på tre av väggarna. Vi hittade några till bra pris, så då slog vi till direkt. Färgen på dem gör sig inte rättvis på denna bild. Det är alltså den ljusare gröna till höger.


Här har Mathias och farbror Nicke hunnit en bit på fondväggen med den roliga mönsterpassningen ;-) Dino från Sandberg är det såklart.


Det blir så konstigt sken och färgerna gör sig inte rättvisa när jag fotat i motljus, men jag ska försöka få till det bättre när jag visar det färdiga rummet framöver. Här är alla väggar i alla fall helt färdiga.


Här har Emmy själv fotat sin nya fondvägg utifrån sitt perspektiv och det råkade visst vara på just den nivån där all röran är.

Oj vilka mörka bilder ni får stå ut med. När piffet är klart ska jag absolut lägga upp bättre bilder.

Jag passar även på att önska er alla en skön helg!

Kommentarer :

#1: Fridasfunderingar

Ha en skön helg du med!

Det där kommer bli jättefint!



Håller med om att just färger är svårt att få till.De överrensstämmer sällan med verkligheten, men som tur var har jag ju fantasi så jag ser vad det är ändå ;-)



Kram!

skriven
#2: Isabels värld

Den tapeten är så fin! Ha en trevlig helg! kram Pernilla

skriven
#3: Carola

Ha en skön hel ni med och jobba inte ihjäl er Njut av varann och lite ledigt också:)KRAM

skriven
#4: Jenny

Men oj vad ni jobbar på! Storasysters rum blir jättesnyggt. Roligt med ett tjejrum som inte "bara" är rosa!!! Vardagsrummet blev med jättebra i färg. Fortsätt spruta ut bilder. Det är så himla roligt att få se. Och dina tjejer är ju bara för söta! Inga barn är ju så söta som ens egna men dina är verkligen det!! Kram på er!

skriven
#5: Camilla

Nu har jag kikat på alla bilderna och jag säger bara WOW.. fasiken vad snyggt :D

Bra jobbat!! Er grå fondvägg är riktigt fin till det vita.. så ska jag nog ha det i källaren sen när vi ska göra om där :D

skriven
#6: Mallaco

Kikar in för första gången! Vilken fin blogg du har. Underbara foton och "sessorna" är ju bara för söta!

Hit kommer jag komma i gen!

skriven
#7: dahlarna

Åh så fint det blir! Ska bli spännande att se det inrett sedan med - för det hoppas jag att vi får se... ;-) Jag är såå nyfiken av mig... :-)

Tusen tack för din röst hos Junitjejen! KRAMISAR!!

skriven
#8: Malin Inspiration & design

Hej hej! Hur gick det med mönsterpassningen? På vår tapet stämde det inte hundra med mönsterpassningen. Dåligt med tanke på hur dyr tapeten är. Hm...



Det ser jättefint ut! Känns det bra? Nöjd va? Den är så himla fin, ångrar inte en sekund att vi valde den. :)



Kramis!

skriven

Kommentera inlägget här :