Äntligen en ny kamera!

I dag har vi äntligen köpt oss en ny kamera. Det blev ingen värstingmodell, men efter rekommendation av våra kära vänner som precis köpt en likadan slog vi också till. En Olympus 840 blev det och vad jag hört ska det vara ett bra kameramärke. Värre än vår gamla kan den då inte vara. Vi har haft besök av ovan nämnda vänner hela dagen och varit på utflykt och haft middagsbjudning så kameran är ännu inte i bruk. Jag ser fram emot att kunna visa bilder med bättre kvalitet framöver!

Kvällens bilder kommer alltså fortfarande från den GAMLA kameran.


Vi har hallonbuskar på tomten och de ger visst hur mycket bär som helst. Vi har redan frysen full. I förmiddags plockade jag in en mindre mängd för att göra en härlig hallonpaj. Vilken lyx att bara kunna gå ut på gården och hämta in!


Vitsippan som Emmy plockat in till mig fick sin plats i denna äggkopp.

I morgon åker vi upp till gamla hemstaden för att hälsa på min syster och hennes kille i nya lägenheten. Det känns allt lite konstigt att vi inte kan räkna oss som umebor längre. Jag undrar om vi ska åka förbi och spana lite utanför gamla lägenheten? Jag är lite så att även om jag flyttat till ett bättre boende känns det ändå lite sorgligt att åka förbi det gamla stället där vi trivts så bra. Att se någon annans saker i fönstren blir lite konstigt, men med tanke på att vi fortfarande umgås med förra grannarna måste jag ju passera förr eller senare. Dagens i-landsproblem eller vad?!

Godnatt på er!

Kommentarer :

#1: dahlarna

KUL med kamerainköp! Grattis! Olympus är ett bra märke! Ser fram emot att få se dina foton här på bloggen!!!



ÅHHH vad underbart med egna hallon i trädgården! Hallon paj... Mmmmmmm! När kommer inbjudan ;-) ;-)



BAMSEKRAMISAR

skriven
#2: Madde

Hej hopp! Alltid kul att läsa din blogg, ovanlig vitsippa förresten :-D Kram

skriven
#3: Mallaco

Hallon är mums!!!

Är avis på en ny kamera, vill så gärna ha en bra som jag kan fota ordentligt med. Kanske tomten är snäll i år=)

skriven
#4: Mari

Jag har oxå den kameran fast min heter 1200 är väl bara lite mer pixlar som skiljer och jag gillar den skarpt. Formatet är lagom inte för liten och inte för stor. Tror du kommer bli jättenöjd.

skriven

Kommentera inlägget här :