Smygstart på våren

Under söndagen började det snöa igen här i Umeå, men jag fick ändå nog av att bara gå och vänta på våren. Därför plockades vår- och sommarmattan fram samt ett par gröna kuddar till soffan. Gardinerna som jag har tänkt ha uppe känns lite väl somriga, så de får däremot vänta lite till. Jag hade egentligen inte tänkt byta matta eller gardiner innan flytten, men eftersom det verkar dra ut på tiden så blir jag galen av att bara gå och vänta, så denna lilla förändring kanske kan ge mig omväxling i väntan på flytten.

image125

Mattan köpte vi på Åhléns förra våren och kuddfodralen i manchester kommer från Ellos.

Flaskorna på tv-bänken fick sig också en släng av vår i form av en blomsterkvist med just namnet Våren från IKEA.

image126

Ett datum att notera blev det också i går, eftersom vi upptäckte lilla Ebbas första tand. Nu är det bara att hoppas att hon kan hålla sig från att bita sin mamma.

Just nu försöker solens strålar leta sig fram genom en molntäckt himmel så jag håller tummarna att de lyckas skina upp vår måndag. Ha en fin dag allihop!

Bilder: privata

Kommentarer :

#1: lotta

vad fint du "var" pyntat!!

skriven
#2: Sandra

Helt rätt inställning! Tur att det är solsken ute idag iallafall, har till och med hunnit med att vara ute och busa med katten ett tag. Kram Sandra

skriven
#3: Pysselprinsessan

Härligt med vårpyntning trots att det är i Umeå å inte Övik! :) Jag ska iaf pynta i Umeå när jag kommer hem från Härnösand!! ;) Hi hi!

Fina vaser!
Kramar

skriven
#4: Malin

Vad fin det blev med det gröna! Fräscht! Kram

skriven
#5: Monika

Snygga vaser!

skriven
#6: Lisa

Så fint du gjort det! Gillar kudden, kanske ska klicka hem dem? :D

skriven

Kommentera inlägget här :